  • 11. Data: 2011-02-16 18:16:46
    Temat: Re: [PIT] Ulga na internet, a adres zameldowania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 12:12 PM, itam wrote:

    > Ty tak serio?
    >
    > Bo jeśli tak, to rzeczywiście jestem kur..a niewolnikiem w tym kraju.

    serio, na pierwszej stronie NIP-3 zdaje sie jest podstawa tegoż.
    czytać przed wypełnieniem!!!!

  • 12. Data: 2011-02-16 20:17:56
    Od: "Vlad The Ripper" <os$^_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Nie ważne dla kogo kupiłeś internet i gdzie przychodzi faktura. Możesz
    > odliczyć internet kupiony na siebie, zainstalowany w swoim miejscu
    > zamieszkania.
    >
    > Jeśli uda Ci się podczas kontroli udowodnić, że mieszkałeś w miejscu
    > instalacji internetu, pomimo braku meldunku i pomimo braku zgłoszenia do
    > US na NIP-3, to jest szansa na odliczenie. Tylko że może to być pyrrusowe
    > zwycięstwo. IMHO nie warto dla tych marnych 100zł.

    > No to za ten rok internet możesz już odliczać.

    Dzięki za informacje i wyjaśnienia. Kur.., że też nie zapytałem wcześniej.
    Tak, bym olał tą ulgę i wypełnił papierek by pracowadca bujał sie z moim
    PITem, a tak to nie dość, że ta ulga to więcej kłopotu niż pożytku to
    jeszcze robotę mam z zeznaniem.
    Na starym adresie, gdzie wracam nie mam Internetu na siebie więc sobie nie
    odliczę :)

    Pozdrawiam pomocnych.

  • 13. Data: 2011-02-16 20:25:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 21:17, Vlad The Ripper pisze:

> [...]
    > pożytku to jeszcze robotę mam z zeznaniem.
    > Na starym adresie, gdzie wracam nie mam Internetu na siebie więc sobie

    Wiesz, tak prywatnie powiem, że ja bym internet odliczał. Po pierwsze
    mała jest szansa, że skontrolują akurat ciebie. Nie słyszałem, aby mnie,
    czy kogoś z rodziny z tego kontrolowali, choć trzeba wziąć pod uwagę że
    jeszcze trochę czasu na sprawdzenie mają.

    W najgorszym przypadku będziesz "rżnął głupa", a jak nie dadzą ci wiary,
    to zwrócisz podatek wraz z odsetkami. Nie ma tego dużo. Co do tych kar
    za brak meldunku, czy aktualizacji NIP3, to też bardziej takie usenet
    legend. Jak nie będą na ciebie szukać haka, to nic nie zrobią. Małżonka
    po kilku latach poinformowała US o zmianie dowodu i adresu i nic jej nie
    zrobili.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-02-17 07:06:08
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > kogoś z rodziny z tego kontrolowali, choć trzeba wziąć pod uwagę że
    > jeszcze trochę czasu na sprawdzenie mają.

    To w takim razie, zobaczę najpierw co będzie na tym zbiorczym papierze do
    ulgi, bo w sumie to miałem fakturę elektroniczną, może tam nie ma nic o
    adresie, to i problemu nie bedzie.

> [...]
    > Jak nie będą na ciebie szukać haka, to nic nie zrobią. Małżonka po kilku
    > latach poinformowała US o zmianie dowodu i adresu i nic jej nie zrobili.

    Wiem i dlatego zdziwiły mnie te opowieści o karach. Znajomym osobom
    wychodziły takie kwiatki z adresami i pomyłkami ze strony pracodawcy, po
    złożeniu zeznania, a musieli tylko wyjaśnić sprawę i obywało się bez kar.

  • 15. Data: 2011-02-17 08:19:16
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]

    > legend. Jak nie będą na ciebie szukać haka, to nic nie zrobią. Małżonka
    > po kilku latach poinformowała US o zmianie dowodu i adresu i nic jej nie

    Flaki mi się przewracają.
    Skoro tak, odliczaj co popadnie i jakby co będziesz "rżnął głupa".
    Po 6 latach nazbiera się tyle tego, że na wezwanie z poczty do US będziesz
    miał rozwolnienie nerwowe.
    Nie warto!

  • 16. Data: 2011-02-17 08:33:43
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    kenubi wrote:

    > Po 6 latach nazbiera się tyle tego, że na wezwanie z poczty do

    Ops, zapomnialem, że w kontekście Os.fiz. może nazbiera się tego nie tak
    dużo. Ale i tak nie warto, albo można albo nie. Po co sobie dorabiać
    problemów za kilka zł.

  • 17. Data: 2011-02-17 08:34:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 09:19, kenubi pisze:

> [...]
    > Skoro tak, odliczaj co popadnie i jakby co będziesz "rżnął głupa".
    > Po 6 latach nazbiera się tyle tego, że na wezwanie z poczty do US będziesz

    Nie chodzi o odliczanie "co popadnie", przecież prawo do odliczenia
    internetu pytającemu przysługuje zgodnie z prawem.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-02-17 08:45:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-16 11:42, witek pisze:
    > ulga ci przysluguje
    > kara za niezgloszenie zmiany tez. :)
    A co z tymi, którzy mieszkają dzień w rezydencji letniej, dzień w
    zimowej, dzień w apartamencie w mieście, dzień w wiejskiej chacie itd.
    dzień za dniem zmieniając lokalizację przez cały rok. Teraz już chyba
    tak wolno? ;-)

    Maciek

  • 19. Data: 2011-02-17 09:28:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 09:45, Maciek pisze:
> [...]
    > zimowej, dzień w apartamencie w mieście, dzień w wiejskiej chacie itd.
    > dzień za dniem zmieniając lokalizację przez cały rok. Teraz już chyba

    A co się "teraz" zmieniło i czy kiedyś tak nie można było?

    Odpowiadając na pytanie: internet można odliczać w czasie i miejscu
    zamieszkania i nie trzeba odliczać całego roku.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-02-17 11:23:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/17/2011 2:45 AM, Maciek wrote:
> [...]
    > zimowej, dzień w apartamencie w mieście, dzień w wiejskiej chacie itd.
    > dzień za dniem zmieniając lokalizację przez cały rok. Teraz już chyba

    ale on tak nie mieszka.