  • 11. Data: 2002-11-20 12:29:54
    Temat: Re: PIT do umowy o dzielo???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > masz w 100% racje, ale wlasnie dzisiaj zlozylam taki pit-4, na wyrazne
    > zyczenie "pani z urzedu"
    > jasno powiedziala: niech pani zlozy bedzie prosciej i jasniej i niech lepiej
    > bedzie
    >
    > wiec moze lepiej skladac - "tak na wszelki wypadek"
    > czasem (a to juz wiadomo) lepiej za duzo zlozyc niz za malo

    To jest Polska własnie.
    Mamy prawo, a obok niego prawo urzędów skarbowych...
    Im więcej papierków tym lepiej.
    Chociaz mam wrażenie że US-y w Toruniu sa pod tym wzgledem bliższe
    zdrowemu rozsądkowi i inne USy o których slychac na tej liście.
    Czasami włos sie jeży...

    A ja wasnie zadzwoniłam do obydwu urzedów skarbowych w Toruniu (złożyłam
    wszystkie deklaracje i chwilowo nie mam nic do roboty :-) ale to stan
    przejściowy) z ciekawości co mi powiedzą i otrzymałam jednoznaczna
    odowiedź - jeżeli nie ma pracowników na umowe o pracę to PITa 4 się nie
    składa.
    Z czego jedna pani podała mi poprawną podstawę prawną, druga sie plątała
    w zeznaniach ("to art 13.. a może 31.. nie, chyba 35... na pewno z
    trójka na początku .." troche to było zabawne).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-11-20 12:40:10
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > To jest Polska własnie.
    i to chyba wystarczajacy komenatrz:-(
    i to smutny komenatrz...

    -----------------------------------
    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 13. Data: 2002-11-20 12:45:56
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    [...]
> [...]
    podatek na
    [...]
    > A więc przedsiębiorca bedący płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy
    > *wyłącznie* z tytułu umów cywilno - prawnych nie ma obowiązku składania
    > deklaracji PIT-4.
    Odetchnąłem z ulgą. Czytając ten wątek zatrwożyłem się, że od dwóch lat
    popełniam błąd godny kary nie zrozumiawszy przepisów - w końcu ksiegowość to
    dla mnie "zło konieczne". Jednak nie. Dziekuję Maddy.
    WSm

  • 14. Data: 2002-11-20 12:52:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik WSm napisał:
> [...]
    > popełniam błąd godny kary nie zrozumiawszy przepisów - w końcu ksiegowość to
    > dla mnie "zło konieczne". Jednak nie. Dziekuję Maddy.

    Dzięki za uznanie, ale tego.. cytat to pociałes tak że niech cie licho
    :-))) Tępym nożem do chleba albo co :-)))
    Wychodzi że trzeba złozyć PIT-4 a więc składac go nie trzeba :-)))

    Maddy (czepialska strasznie)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2002-11-20 13:11:10
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > :-))) Tępym nożem do chleba albo co :-)))
    > Wychodzi że trzeba złozyć PIT-4 a więc składac go nie trzeba :-)))

    Żeby było ciekawiej (już kiedyś była dyskusja na grupie czy należy skaładać
    PIT-4, czy nie i wychodziło z niej że jak się nie zatrudnia pracowników na
    etacie to nie) ale życie jest życiem. Kiedyś złożone przeze mnie PIT-4
    (chociaż nie mam pracowników) w Urzędzie Skarbowym zginęło i Urząd Skarbowy
    wezwał mnie na piśmie ! do udokumentowania wpłaty podatku (zapytali, czy to
    z PIT-5 czy PIT-4) - musiałem dać im kopię PIT-4.

    Tak więc rówżnie to bywa z US i skoro chcą to chyba lepiej składać PIT-4,
    nawet jak się nie ma pracowników.

    Z.K.

  • 16. Data: 2002-11-20 14:57:30
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik WSm napisał:
    [..]

    > Dzięki za uznanie, ale tego.. cytat to pociałes tak że niech cie licho
    > :-))) Tępym nożem do chleba albo co :-)))
    > Wychodzi że trzeba złozyć PIT-4 a więc składac go nie trzeba :-)))
    >
    > Maddy (czepialska strasznie)
    Jestem impulsywny i dzialam szybciej niz przebiegaja moje procesy myslowe...
    WSm

  • 17. Data: 2002-11-20 20:18:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ To jest Polska własnie.
    >+ Mamy prawo, a obok niego prawo urzędów skarbowych...

    Coż...

    >+ Im więcej papierków tym lepiej.

    Wiesz - ty twierdzisz że "twój" US np. korekt do PITów
    nie przyjmuje (wbrew formalizmom) :), mój zażądał. No to
    dostał stosik (od czerwca do września, razem z październikiem),
    cóż było robić :( Tak więc nie wiem czy lepiej jak
    "się trzymają" (litery prawa) czy nie :]
    Tylko drzewek żal (o tonerze w drukarce nie wspomnę,
    bo to mało przekonująco wygląda ;> ale kilka stron to jest :[).

    >+ Chociaz mam wrażenie że US-y w Toruniu sa pod tym wzgledem bliższe
    >+ zdrowemu rozsądkowi i inne USy o których slychac na tej liście.

    FYI: PIT-4 od UoD też chcieli ! (u mnie)

    [...]
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2002-11-21 20:56:24
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża"
    <e...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jest to podatek dochodowy więc do 20. każdego
    miesiąca następnego po
    > wypłacie za umowę zlecenie lub umowę o dzieło.

    IMO, należałoby dodać że w sytuacji gdy należność
    z tytułu jednej umowy nie jest większa niż
    zwaloryzowana kwota, o której mowa w art. 30 ust.
    1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych to płatnicy wpłacają do urzędu
    skarbowego zryczałtowany podatek dochodowy i
    równocześnie przekazują urzędowi zbiorczą
    deklarację do 7-go każdego miesiąca następnego po
    wypłacie za ....

    ////Art. 30. 1. Dochodów (przychodów) uzyskanych
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z
    następujących źródeł przychodów nie łączy się z
    dochodami (przychodami) z innych źródeł i pobiera
    się od nich, z zastrzeżeniem art. 52a, podatek w
    formie ryczałtu
    (...)
    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i
    5-8, jeżeli kwota należności określona w umowie
    zawartej z osobą nie będącą pracownikiem płatnika
    nie przekracza 143 zł - w wysokości 20 proc.
    przychodu,/////

    Pozdr.
    Sark