  • 1. Data: 2002-10-23 22:50:54
    Temat: PIT5 od kiedy
    Od: "mariusz" <m...@w...pl>

    Wlasnie w ktorym momencie w roku nalezy zaczac skladac pit5?
    O ile dobrze pamietam od jakiejs tam kwoty dochodu.

    Bardzo bym prosil o odpowiedz..

  • 2. Data: 2002-10-24 04:55:39
    Temat: Re: PIT5 od kiedy
    Od: "Robert" <k...@p...onet.pl>

    Od kiedy wykaze ci się podatek do zapłacenia w PIT5 :)

  • 3. Data: 2002-10-24 09:35:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Robert" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Od kiedy wykaze ci się podatek do zapłacenia w PIT5 :)

    Art 44 pkt 3.1 mowi, ze
    "obowiązek wpłacania zaliczki powstaje, poczynając od miesiąca, w którym
    dochody te przekroczyły kwotę powodując obowiązek zapłacenia podatku,"

    Jedni interpretuja to w ten sposob, ze gdy "podatek od podstawy" wyjdzie
    wiekszy od zera,
    to to jest wlasnie DOCHOD PRZEKROCZYL KWOTE,

    3.2 mowi jak w tym przypadku obliczac ZALICZKE za ten miesiac.
    i ci pierwsi mowia, ze to nie szkodzi ze wychodzi ona ZERO bo odejmuje sie
    zdrowotne.

    Ci drudzy wlasnie interpretuja to tak, ze jak obliczona zaliczka wyjdzie
    dodatnia to jest to wlasnie ten miesiac...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-10-24 10:40:46
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Kwota powyżej której powstaje obowiązek zapłacenia podatku w 2002 r. to
    2727,16 zł.
    ----------------
    Pozdrawiam, Graszka

  • 5. Data: 2002-10-24 21:06:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Oct 2002, Robert wrote:

    >+ Od kiedy wykaze ci się podatek do zapłacenia w PIT5 :)

    WKF: Uprzej... a z resztą: znajdź sobie poprzedni post
    z KwestiąFormalną, bo powtarzanie zaczyna być uciążliwe :]
    *przekonanie że mój post jest ostatnim w wątku jest
    czesto błędne* ! (a jeśli pisze następny to KF ma miejsce,
    zauważając szczególnie znajdowanie posta przez googla
    po pół roku).

    Ad rem - w takim przypadku:

    >+ Użytkownik "mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Wlasnie w ktorym momencie w roku nalezy zaczac skladac pit5?
    >+ > O ile dobrze pamietam od jakiejs tam kwoty dochodu.

    ...zdania są podzielone, o ile pamiętam to co pisali grupowicze
    - również opinie różnych US są podzielone.

    Literalnie i IMO to zapis stanowi że jeśli pojawia się dochód
    opodatkowany - czyli poz. 50 aktualnego PIT-5 jest większa
    od zera - to należy złożyć, niezależnie czy po odliczeniu będzie
    coś do wpłacenia - w końcu jeśli raz wpłacisz to na zasadzie
    podobnej interpretacji trzeba składać do końca roku.

    Dla jasności:" ja też bym *chciał* żeby było "rozsądnie", tj.
    żeby było prawo do nieskładania zbędnych papierów.
    Ale... dura lex...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (składający pomimo nadpłaty podatku :>)

  • 6. Data: 2002-10-25 09:33:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - [...]

> [...]
    >
    > Dla jasności:" ja też bym *chciał* żeby było "rozsądnie", tj.
    > żeby było prawo do nieskładania zbędnych papierów.

    Bylem sobie dzis zlozyc VAT-7 i choc to nie moj rejon na Pit
    spytalem mila Pania od kiedy chca Pita....

    Mila Pani powidziala, ze od kiedy wystepuje PODATEK,
    czyli po przekroczeniu przez podstawe "kwoty wolnej"

    A "zdrowotne" jest odliczeniem od PODATKU, wiec nie szkodzi,
    ze zaliczka wynosi zero - pit treba zlozyc...

    Boguslaw
    (ktory przez pare lat rowniez nie muslialby skladac pit-5
    gdyby bylo inaczej niz mila pani powiedziala)