  • 1. Data: 2002-10-23 20:03:53
    Temat: Przedawnienie zobowiązań
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Mam pytanie, w 1999 roku nie zapłaciłam faktury za tel. komórkowy,czy ta
    płatność może się przedawnić, czy też tego rodzaju zobowiązania nigdy się
    nie przedawniają ?

  • 2. Data: 2002-10-24 06:12:22
    Temat: Re: Przedawnienie zobowiązań
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Przedawnia się po 2 latach. oczywiście gdy nie nastąpił warunek zawieszający
    bieg przedawnienia. ale o tym możesz przeczytać w KC(księga I, tytuł VI).
    (jak ci napisze to nie zapamiętasz, a jak poszperasz i przeczytasz to
    bedziesz wiedziała na całe życie:o))))))
    pozdrawiam

    inetia.pl...

  • 3. Data: 2002-10-24 20:26:38
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > płatność może się przedawnić, czy też tego rodzaju zobowiązania nigdy się

    WSTYD!
    Zobowiązania należy regulować w terminie.

  • 4. Data: 2002-10-24 20:46:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Oct 2002, Marco wrote:

    >+ Przedawnia się po 2 latach. oczywiście gdy nie nastąpił
    >+ warunek zawieszający bieg przedawnienia. [...]

    WKF: wnoszę uprzejmie o odpowiedzi pod cytatem, ułatwia życie
    następnym odpowiadającym... [chyba zrobię sobie extra wersję
    sygnaturki :>]

    Co do meritum - to w takim przypadku:
    [...]
    >+ > Mam pytanie, w 1999 roku nie zapłaciłam faktury za tel. komórkowy,czy ta
    >+ > płatność może się przedawnić, czy też tego rodzaju zobowiązania nigdy się
    >+ > nie przedawniają ?

    ...to oczywiście pojawi się swojego rodzaju limit ;), niemniej
    paru zdumionych że zamiast jednej zaległości 60-miesięcznej
    mają 60 zaległości jednomiesięcznych (z których, owszem, część
    się przedawniła - ale reszta bynajmniej nie) to już (np. na *.prawo)
    widziałem ;)
    Wniosek "że jest przedawnienie" może być pochopny :]

    O przypadku że ktoś wygrał "że jego księgowanie jest prawidłowe"
    nie czytałem (może nikomu się nie chciało walczyć, a może wszyscy
    uznali że to wstyd nie zapłacić swoich długów ;>)

    Pozdrowienia, Gotfryd