  • 1. Data: 2011-01-10 12:44:40
    Temat: PKD decyduje czy można przejść na zwolnienie podmiotowe VAT?
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Wpisałem na EDG-1 kilkanaście PKD. Przed chwilą dzwonili z US, że
    niektóre z tych PKD powinienem wykreślić (i w tym celu złożyć
    aktualizację VAT-R), jeżeli chcę korzystać ze zwolnienia podmiotowego
    z VAT.

    Czy rzeczywiście to jakie podało się PKD w EDG-1 może zadecydować o
    tym, że firma nie może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?
    Przecież to są PKD tylko dla PLANOWANYCH działalności.

  • 2. Data: 2011-01-10 15:28:20
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 10 Sty, 13:44, Fenix <f...@y...com> wrote:
> [...]
    > tym, że firma nie może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?
    > Przecież to są PKD tylko dla PLANOWANYCH działalności.

    Dodam, że chodziło o numery:
    62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    47.41.Z - Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i
    oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

    Czy prowadząc taką działalność można być na zwolnieniu podmiotowym VAT?

  • 3. Data: 2011-01-10 15:36:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Fenix napisal:
> [...]
    > oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
    > Czy prowadząc taką działalność można być na zwolnieniu podmiotowym VAT?

    Doradztwo 'od zawsze' było owatowane, więc w tym względzie nic się nie zmieniło.
    W identycznej sytuacji w roku 1994 najpierw zadeklarowałem doradztwo, a po tygodniu
    i podobnym telefonie z US, szybko się 'oddoradziłem' :)

    Co do drugiego, nie wiem :/

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2011-01-10 16:23:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek_P w <news:igf91b$q88$1@srv.cyf-kr.edu.pl>:

    > Doradztwo 'od zawsze' było owatowane, więc w tym względzie nic się nie zmieniło.

    Faktyczne, a nie potencjalne

    > W identycznej sytuacji w roku 1994 najpierw zadeklarowałem doradztwo, a po tygodniu
    > i podobnym telefonie z US, szybko się 'oddoradziłem' :)

    Do mnie pisali z US w ubiegłym wieku w kwestii doradztwa -- skończyło się na
    konkluzji, że dopóki nie wykonam usługi doradztwa, zwolnienie podmiotowe
    przysługuje -- obecne przepisy mówią:
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla
    której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    [...]
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także
    usługi jubilerskie;

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2011-01-10 17:35:35
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.01.2011 17:23, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > [...]
    > 2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także

    Przy czym owo doradztwo jest doprecyzowane w rozporządzeniu fakturowym,
    które do końca 2008r. mówiło o rzeczoznawstwie, dając finalnie doradztwo
    będące rzeczoznawstwem. Dopiero od 2009r. MF poprawił ten zapis.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-01-10 18:59:16
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 10 Sty, 16:36, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    > W identycznej sytuacji w roku 1994 najpierw zadeklarowałem doradztwo, a po tygodniu
    > i podobnym telefonie z US, szybko się 'oddoradziłem' :)

    No to tez bede musial sie 'oddoradzic' :)

    I co w takim razie zrobiles? Zlozyles aktualizacje EDG-1 i ten nowy
    wpis
    do ewidencji dzialalnosci gospodarczej zlozyles jeszcze raz do US?

  • 7. Data: 2011-01-10 19:00:31
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 10 Sty, 18:35, tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Przy czym owo doradztwo jest doprecyzowane w rozporz dzeniu fakturowym,
    > kt re do ko ca 2008r. m wi o o rzeczoznawstwie, daj c finalnie doradztwo
    > b d ce rzeczoznawstwem. Dopiero od 2009r. MF poprawi ten zapis.
    >
    > --
    > Tomek

    A z polskiego na nasze? :)

  • 8. Data: 2011-01-10 19:30:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fenix w
    m.googlegroups.com>:

    > A z polskiego na nasze? :)

    IMHO:
    zarejestrować się dla potrzeb podatku VAT (jako czynny) podatnik powinien
    przed wykonaniem pierwszej czynności, która wyklucza ze zwolnienia -- przed
    dniem wykonaniem tej czynności. Z naciskiem na *wykonanie*.
    To czy w EDG-1 wpisze "doradztwo" -- jako jeden z miliona (a kiedyś było to
    np. wszelkie nie wymagające koncesji) -- czy nie jest bez znaczenia w
    świetle powyższego

    My tu sobie o historii, ale raczej w kwestii omawianej nic się nie zmieniło
    -- z naciskiem na *wykonanie* :O

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2011-01-11 02:38:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Fenix napisal:
    > I co w takim razie zrobiles? Zlozyles aktualizacje EDG-1 i ten nowy
    > wpis
    > do ewidencji dzialalnosci gospodarczej zlozyles jeszcze raz do US?

    Eee, to było bardziej nieformalne. Poszedłem, wskazany fragment skreśliłem,
    zaparafowałem, podziękowałem za sugestię, wyszedłem :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek