  • 1. Data: 2004-07-08 17:22:28
    Temat: Zakup od malolata
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Witam,

    Chce kupic serwer (usluga hostingowa) i zaliczyc go do KUP. Problem jest
    taki, ze sprzedawca jest malolat, ktory dzierzawi caly serwer w
    theplanet.com i sprzedaje uslugi hostingowe. Czy moge zaplacona mu kwote
    zalizyc do KUP na podstawie samego dokumentu przelewu na ktorym bedzie
    wyraznie napisane dla kogo i za co czy konieczne byloby zawarcie umowy? A
    jezeli umowa, to jak jest z zawieraniem umow przez maloletnich (16 lat). Da
    sie to jakos rozwiazac?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-07-08 22:27:29
    Temat: Re: Zakup od malolata
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, Marcin wrote:

> [...]
    >+ taki, ze sprzedawca jest malolat [...]
    >+ jezeli umowa, to jak jest z zawieraniem umow przez maloletnich (16 lat).

    Była dyskusja na .prawo.
    Sprawdź w K.C. - o ile pamiętam umowy takie muszą być potwierdzone przez
    opiekuna prawnego chyba że "dotyczą drobnych spraw codziennych" - ta taką
    nie jest... i w razie kłopotów jeśli to ty miałbyś mieć kłopot to umowa
    cię obowiązuje a jak on - to jego nie obowiązuje :)
    Zastrzegam iż nie pamiętam dobrze rozdziału zakresu dopuszczalnych
    umów, ale progi są dwa (i zakresy "letniości" trzy): 12 lat i pełnoletność
    (pełnoletnim można stać się przed 18" przez małżeństwo !).
    Polecam grupę .prawo oraz uprzednie zajrzenie do kodeksu cywilnego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-09 09:15:44
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Polecam grupę .prawo oraz uprzednie zajrzenie do kodeksu cywilnego...

    Bardzo dziekuje. A jak jest z zaliczaniem do KUP? W archiwum znalazlem tylko
    informacje dotyczace zakupuw srodkow trwalych od osob fizycznych. A jak jest
    z pozostalymi zakupami od osob fizycznych? Na podstawie czego mozna to
    zaksiegowac?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 4. Data: 2004-07-09 20:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, Marcin wrote:
    [...]
    >+ A jak jest z zaliczaniem do KUP? W archiwum znalazlem tylko
    >+ informacje dotyczace zakupuw srodkow trwalych od osob fizycznych.

    Ależ nie. W archiwum znalazłeś całe mnóstwo postów dotyczących
    umów zlecenia zawieranych z osobami fizycznymi, które owe zlecenia
    realizują "osobiście w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym"
    tudzież dziesiątki pytań o to czy trzeba PIT-4 oraz setki
    w sprawie co zrobić z ZUSem :)
    Czymże jak nie "inną usługą" jest rzeczony "hosting", a co innego
    jak nie "zasady dotyczące umów zlecenia stosuje się do innych usług"
    stanowi art. 750 Kodeksu Cywilnego (brzmiący oczywiście inaczej
    niż moje tłumaczenie na nasze owej treści) ??
    :)

    >+ A jak jest
    >+ z pozostalymi zakupami od osob fizycznych? Na podstawie czego mozna to
    >+ zaksiegowac?

    Nie wierzę iż nie potknąłeś się o tysiace dyskusji dotyczących
    rachunków :) (wystawianych właśnie przez osoby nie prowadzące DG).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)