  • 1. Data: 2004-07-08 14:29:10
    Temat: [VAT] Eksport uslug PKWiU 72.1 po 25.06.04
    Od: Jacek <d...@g...pl>

    Witam,

    Chcialbym sie skonsultowac z grupowiczami odnosnie zmian w
    "Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 czerwca 2004 r. zmieniające
    rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku
    od towarów i usług

    Opublikowano w:
    Dz. U. Nr 145 z dnia 25.06.2004 r. poz. 1541".

    Prowadze DR na zasadach ogolnych, konkretnie zajmuje sie doradztwem w
    zakresie telekomunikacji (PKWiU 72.1). Jezeli wykonam usluge poza
    Polska, to z jaka stawka VAT powinienem wystawic fakture kontrahentowi
    zagranicznemu (UE i poza)? Mam maly metlik w glowie, bo bardzo niedawno
    dostalem interpetacje z UE, ktorą to podwaza wspomniane rozporzadzenie,
    m.in. zmienil sie sposob okreslania miejsca wykonania uslugi. Czy
    przypadkiem nie jest znowu tak, ze jesli miejsce swiadczenia uslug
    bedzie poza PL, to wtedy place 0% VAT? Tak bylo przed 01.05.04.

    Dzieki za pomoc,

    Jacek

  • 2. Data: 2004-07-08 14:51:39
    Temat: Re: [VAT] Eksport uslug PKWiU 72.1 po 25.06.04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakresie telekomunikacji (PKWiU 72.1). Jezeli wykonam usluge poza
    > Polska, to z jaka stawka VAT powinienem wystawic fakture kontrahentowi

    Dlaczego myślisz, że to wogóle będzie opodatkowane?

> [...]
    > przypadkiem nie jest znowu tak, ze jesli miejsce swiadczenia uslug
    > bedzie poza PL, to wtedy place 0% VAT? Tak bylo przed 01.05.04.

    Nie sądzę, żeby tak było teraz.
    W par 4a.1 wspomnianego przez Ciebie rozporządzenia
    wręcz dla tego konkretnego
    PKWiU podano jakie jest miejsce wykonania
    usługi. Jeśli podano numery podatników,
    to będzie to kraj nabywcy, a więc niepodlega VAT.
    (niepodlega nie oznacza 0% - po prostu: nie podlega)
    To może być także RP jeśli nie masz numerów
    identyfikacyjnych nabywcy - ale wtedy stawka 22%.

  • 3. Data: 2004-07-09 06:33:18
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Witam

    GW z dnia 2004-06-29 strona 23

    "Miejsce opodatkowania większości usług niematerialnych (w tym usług
    informatycznych) zostało określone w art. 9 (2)(e) VI Dyrektywy. [...
    świadczący tego typu usługi wystawia fakturę bez VAT, a usługobiorca sam
    nalicza sobie podatek w kraju swojej siedziby. [...] Odpowiednikiem
    wymienionego art. 9(2)(e) VI Dyrektywy jest art. 27 ust. 4 polskiej ustawy o
    VAT. [...]'

    "w rozporządzeniu ministra finansów z 23 czerwca zmieniającym rozporządzenie
    z dnia 27 kwietnia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o VAT
    wprowadzono zasadę, że usługi informatyczne, klasyfikowane w dziale 72 PKWiU
    również podlegają zasadom wymienionym w art. 27 ust. 4.[...]"

    Polscy informatycy mogą odetchnąć z ulgą. Ich faktury wystawiane
    zagranicznym klientom nie będą obciążone polskim podatkiem.[...] Polskie
    firmy, które w maju i czerwcu wystawiały faktury z VAT za świadczone usługi
    informatyczne mogą wystąpić o zwrot nadpłaconego podatku, powołując się na
    niezgodność polskiego przepisu z prawem UE. [...]

    --
    Alter Native
    Alter Ego

  • 4. Data: 2004-07-12 07:13:49
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 7/8/2004 4:51 PM, Użytkownik cef napisał:

    > usługi. Jeśli podano numery podatników,
    > to będzie to kraj nabywcy, a więc niepodlega VAT.
    > (niepodlega nie oznacza 0% - po prostu: nie podlega)

    Nie podlega, ale z prawem odliczenia podatku naliczonego.