  • 1. Data: 2008-02-04 14:55:56
    Temat: Paragon do FV
    Od: "Rysiek" <k...@o...pl>

    Chcę wystawić FV dla os. fizycznej na podstawie paragonu wystawionego
    3 lata temu. Czy mogę to zrobić ?
    dzięki Rysiek

  • 2. Data: 2008-02-04 18:17:18
    Temat: Re: Paragon do FV
    Od: <s...@a...pl>

    > Chcę wystawić FV dla os. fizycznej na podstawie paragonu wystawionego
    > 3 lata temu. Czy mogę to zrobić ?

    Moim zdaniem przeciwwskazań brak, jeśli chodzi o konsumenta. Gorzej, jeśli
    osoba fizyczna prowadzi działalnosć gospodarczą. Wowczas wystawiajac teraz
    f-rę sam byś się podłożył - dla takiej osoby miałes obowiązek już dawno
    wystawić. Zaznaczam, to moje zdanie. Np. niepolecane przeze mnie
    e-porady.pit.pl uważą, że wystawienie faktury po 7 dniach od sprzedaży jest
    wykroczeniem (lub przestępstwem, nie pamiętam jak dokładnie napisali)...

  • 3. Data: 2008-02-08 19:26:09
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 4 Lut, 15:55, "Rysiek" <k...@o...pl> wrote:
    > Chcę wystawić FV dla os. fizycznej  na podstawie paragonu wystawionego
    > 3 lata temu. Czy mogę to zrobić ?
    > dzięki Rysiek

    Możesz ale nie musisz. Osobom fizycznym wystawiane są faktury na ich
    żądanie. Gdy takie żądanie zostanie wystosowane w terminie 3 m-cy od
    daty sprzedaży, sprzedawca ma obowiązek wystawić taką fakturę. Później
    jest to jego dobra wola. Prawdę mówiąc nic za to nie grozi, kwestia
    tylko pózniej ujęcia tej faktury w ewidencji. Wartość sprzedaży
    końcowej pozostaje taka sama, bez skutku dla rozliczenia jeżeli chodzi
    o deklarację VAT.
    Pozdrawiam.

    PS Dla złośliwców, którzy lubią się czepiać każdego slowa...pozdrawiam
    i milego poszukiwania "słów"

  • 4. Data: 2008-02-08 19:38:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-08, Wildcat <v...@g...com> wrote:

    [...]

    > PS Dla złośliwców, którzy lubią się czepiać każdego slowa...pozdrawiam
    > i milego poszukiwania "słów"

    Ale zrozum, że nikt tu sie nie czepia słówek ze złośliwości. Ja sam
    bardzo sobie szanuję tego rodzaju "czepianie się" na tej grupie, bo
    w razie ewentualnych dyskusji z urzędem, już wstępnie będę wiedział
    jak *precyzyjnie* przedstawić mój pogląd na daną sytuację.
    I uwierz, że US potrafi się dopieprzyć o wiele bardziej złośliwie
    i o wiele bardziej odczuwalnie (finansowo).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-02-08 20:16:50
    Od: <s...@a...pl>

    > PS Dla złośliwców, którzy lubią się czepiać każdego slowa...pozdrawiam
    > i milego poszukiwania "słów"

    OK, zabieram się :)

    > Możesz ale nie musisz. Osobom fizycznym wystawiane są faktury na ich

    OF nie prowadzacym działalności gospodarczej - w skrócie konsumentom. Gdy
    kupuje przedsiebiorca na potrzeby swojej działalności, musisz wystawic czy
    tego chce czy nie.

    > żądanie. Gdy takie żądanie zostanie wystosowane w terminie 3 m-cy od
    > daty sprzedaży, sprzedawca ma obowiązek wystawić taką fakturę. Później
    > jest to jego dobra wola.

    Są dwie szkoły:
    Jedna mówi, tak jak Ty czy wielu innych tu dyskutujących. Szkoła ta uznaje,
    że termin 3 miesiecy jest określony w ordynacji podatkowej dla rachunków. A
    faktura vat to jest - jakby nie patrzeć - szczególny rodzaj rachunku.
    Druga szkoła mówi, że ma 7 dni od dnia wydania towaru. Podpieraja się
    rozporządzeniem w sprawie wystawiania faktur.

    > Prawdę mówiąc nic za to nie grozi,

    O ile wystawia konsumentowi.

    > kwestia tylko pózniej ujęcia tej faktury w ewidencji. Wartość sprzedaży
    > końcowej pozostaje taka sama, bez skutku dla rozliczenia jeżeli chodzi
    > o deklarację VAT.

    tu się zgodzę :)

  • 6. Data: 2008-02-08 21:00:18
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 8 Lut, 21:16, <s...@a...pl> wrote:

> [...]
    > Druga szkoła mówi, że ma 7 dni od dnia wydania towaru. Podpieraja się
    > rozporządzeniem w sprawie wystawiania faktur.

    Ja bym zakwalifikowała to 7 dni przy wystawianiu faktur dla OF
    prowadządzych działalność (obowiązek wynikający z ustawy). Wtedy
    faktycznie, jeżeli nie ma faktury, to obowiązek podatkowy powstaje z
    upływem tych 7 dni.
    Jeżeli natomiast towar sprzedajemy OF nieprowadzącej działalności,
    wówczas obowiązek podatkowy powstaje juz w momencie wydania towaru (w
    przypadku gdy konsument oczywiscie nie zyczy sobie faktury), ponieważ
    wtedy samo przeniesienia prawa do dysponowania towarem jak właściciel
    powoduje, że powstał obowiązek rozliczenia podatku VAT.

    Ale to oczywiści tylko moje prywatne zdanie, w związku z tym: Dla

  • 7. Data: 2008-02-12 09:49:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2008, s...@a...pl wrote:

    > OK, zabieram się :)

    To ja dołączę do łańcuszka :)

    > OF nie prowadzacym działalności gospodarczej - w skrócie konsumentom.

    Ale to jest zbytnie uproszczenie: OF nie prowadzący DG nie jest
    tożsamy z konsumentem!

    Konsumentem nie są co najmniej dwie grupy nabywców, wymienione
    jawnie w dwu ustawach:
    - rolnicy ryczałtowi, wymienieni w ustawie o VAT
    - osoby korzystające z nabytych rzeczy w celach *zawodowych*, wymienione
    niezależnie od nabywających w celach *gospodarczych* w ustawie
    o ochronie konsumentów
    :)

    Do tej drugiej grupy "podpadną" przykładowo:
    - pracownik, kupujący narzędzia (lub cokolwiek) *dla siebie*, który jednak
    wykorzytuje nabytki dla celów swojej umowy o pracę, i to niezależnie
    czy pracodawca mu płaci ryczałt "za korzystanie dla celów umowy o pracę"
    (nb - zwolnione z opodatkowaia, żeby nie było NTG :)); czyli jeśli
    np. księgowa czasami "bierze robotę do domu" i tamże (w domu) korzysta
    w celu wykonania roboty z własnego komputera, to taki sprzęt
    wylatuje z kategorii "kupionego w celach konsumenckich"!
    - fotograf (lub filmowiec) amator, który "świadczy osobiście" usługi
    na weselach i innych takich, nie prowadzać DG (wymóg "dla firm"
    dotyczy wyłącznie umów ogólnych, a to są przychody z praw majątkowych,
    więc IMHO prawidłowo, znaczy "forma wygląda na dopuszczalną")

    No i na deser: oczywiście WIEM, że bardzo często "zakup konsumencki"
    jest w takich przypadkach nadużywany.
    I czekam, czy komuś kiedyś zechce się pozwać klienta-niekonsumenta
    za oszustwo :> (jak sądzę, w wyniku zaognienia się wymiany zdań
    przy jakiejś reklamacji, przy której klient sam się "podłoży").

    > Są dwie szkoły:
    > Jedna mówi, tak jak Ty czy wielu innych tu dyskutujących.

    Takoż się przychylam.

    > Druga szkoła mówi, że ma 7 dni od dnia wydania towaru. Podpieraja się
    > rozporządzeniem w sprawie wystawiania faktur.

    Co uchylamy twierdzeniem, iż zdaniem Konstytcji rozporządzenie nie może
    być ważniejsze od ustawy :)

    pzdr, Gotfryd