    From: Wildcat <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon do FV
    Date: Fri, 8 Feb 2008 13:00:18 -0800 (PST)

    On 8 Lut, 21:16, <s...@a...pl> wrote:

> [...]
    >
    > OF nie prowadzacym działalności gospodarczej - w skrócie konsumentom. Gdy
    > kupuje przedsiebiorca na potrzeby swojej działalności, musisz wystawic czy
    > tego chce czy nie.

    > Są dwie szkoły:
    > Jedna mówi, tak jak Ty czy wielu innych tu dyskutujących. Szkoła ta uznaje,
    > że termin 3 miesiecy jest określony w ordynacji podatkowej dla rachunków. A
    > faktura vat to jest - jakby nie  patrzeć - szczególny rodzaj rachunku.
    > Druga szkoła mówi, że ma 7 dni od dnia wydania towaru. Podpieraja się
    > rozporządzeniem w sprawie wystawiania faktur.

    Ja bym zakwalifikowała to 7 dni przy wystawianiu faktur dla OF
    prowadządzych działalność (obowiązek wynikający z ustawy). Wtedy
    faktycznie, jeżeli nie ma faktury, to obowiązek podatkowy powstaje z
    upływem tych 7 dni.
    Jeżeli natomiast towar sprzedajemy OF nieprowadzącej działalności,
    wówczas obowiązek podatkowy powstaje juz w momencie wydania towaru (w
    przypadku gdy konsument oczywiscie nie zyczy sobie faktury), ponieważ
    wtedy samo przeniesienia prawa do dysponowania towarem jak właściciel
    powoduje, że powstał obowiązek rozliczenia podatku VAT.

    Ale to oczywiści tylko moje prywatne zdanie, w związku z tym: Dla