    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon do FV
    Date: Tue, 12 Feb 2008 10:49:24 +0100

    On Fri, 8 Feb 2008, s...@a...pl wrote:

    > OK, zabieram się :)

    To ja dołączę do łańcuszka :)

    > OF nie prowadzacym działalności gospodarczej - w skrócie konsumentom.

    Ale to jest zbytnie uproszczenie: OF nie prowadzący DG nie jest
    tożsamy z konsumentem!

    Konsumentem nie są co najmniej dwie grupy nabywców, wymienione
    jawnie w dwu ustawach:
    - rolnicy ryczałtowi, wymienieni w ustawie o VAT
    - osoby korzystające z nabytych rzeczy w celach *zawodowych*, wymienione
    niezależnie od nabywających w celach *gospodarczych* w ustawie
    o ochronie konsumentów
    :)

    Do tej drugiej grupy "podpadną" przykładowo:
    - pracownik, kupujący narzędzia (lub cokolwiek) *dla siebie*, który jednak
    wykorzytuje nabytki dla celów swojej umowy o pracę, i to niezależnie
    czy pracodawca mu płaci ryczałt "za korzystanie dla celów umowy o pracę"
    (nb - zwolnione z opodatkowaia, żeby nie było NTG :)); czyli jeśli
    np. księgowa czasami "bierze robotę do domu" i tamże (w domu) korzysta
    w celu wykonania roboty z własnego komputera, to taki sprzęt
    wylatuje z kategorii "kupionego w celach konsumenckich"!
    - fotograf (lub filmowiec) amator, który "świadczy osobiście" usługi
    na weselach i innych takich, nie prowadzać DG (wymóg "dla firm"
    dotyczy wyłącznie umów ogólnych, a to są przychody z praw majątkowych,
    więc IMHO prawidłowo, znaczy "forma wygląda na dopuszczalną")

    No i na deser: oczywiście WIEM, że bardzo często "zakup konsumencki"
    jest w takich przypadkach nadużywany.
    I czekam, czy komuś kiedyś zechce się pozwać klienta-niekonsumenta
    za oszustwo :> (jak sądzę, w wyniku zaognienia się wymiany zdań
    przy jakiejś reklamacji, przy której klient sam się "podłoży").

    > Są dwie szkoły:
    > Jedna mówi, tak jak Ty czy wielu innych tu dyskutujących.

    Takoż się przychylam.

    > Druga szkoła mówi, że ma 7 dni od dnia wydania towaru. Podpieraja się
    > rozporządzeniem w sprawie wystawiania faktur.

    Co uchylamy twierdzeniem, iż zdaniem Konstytcji rozporządzenie nie może
    być ważniejsze od ustawy :)

    pzdr, Gotfryd