  • 11. Data: 2005-03-23 22:52:48
    Temat: Re: Paragon fiskany
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Mar 2005, MarekZ wrote:

    > + Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał
    > + > ale chodzi mi o to, czy sobie ot tak moze wydrukowac slowa "paragon
    > + > fiskalny" na zwyklej drukarce niefiskalnej? czy to sformułowanie nie jest
    > + > jakość zastrzeżone?
    > + > chodzi o usługi zwolnione z obowiązku kasy
    > +
    > + No bez jaj, rzeczownikow pospolitych i przymiotnikow chyba nie mozna sobie
    > + zastrzec nawet w tym smiesznym panstwie. :-)

    Rzeczowników nie.
    Ale *używania* w określonym kontekście jak najbardziej: jakbyś
    tak wpadł na pomysł nazwania "hotelem" domu noclegowego (bez
    spełnienia warunków) albo opisania pojazdu samochodowego napisem
    "policja" to daj znać o konsekwencjach... ;> !
    Dawanie kwitka opisanego słowami "faktura VAT" jak najbardziej
    pociąga konsekwencje (jak opis wstawi osoba nieuprawniona, czyli
    NIE będąca podatnikiem VAT ani pełnomocnikiem podatnika to VAT
    trzeba odprowadzić ale nie można odliczyć !).
    Przepisu na "paragon fiskalny" nie kojarzę, ale ogólne stwierdzenie
    sugerujące iż dowolnej nazwy można używać w dowolnym kontekście
    nie wydaje mi się prawdziwe :)

    A, już znalazłem przepis na "paragon fiskalny":

    +++
    ROZPORZĽDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 4 lipca 2002 r.

    w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszš odpowiadać kasy
    rejestrujšce, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników
    § 1.
    Ilekroć w rozporzšdzeniu jest mowa o:
    13) paragonie fiskalnym - rozumie się przez to wydrukowany dla
    nabywcy przez kasę rejestrujšcš w momencie sprzedaży dokument
    fiskalny z dokonanej sprzedaży,
    ----

    Dla odmiany nie kojarzę (jeszcze ?) przepisu nakładającego sankcję
    za łamanie rozporządzenie poprzez oznaczanie jako "paragon fiskalny"
    czegoś co nim nie jest... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)