  • 11. Data: 2007-05-02 12:55:55
    Temat: Re: PayPal a urz?d skarbowy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.05.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > Tyle ?e prawdziwym rozwi?zaniem nie jest opodatkowanie takich allegrowiczów
    > tylko zdepodatkowanie nas :)

    Dobrze wiesz, że to drugie jest nierealne ;-)

    Powinno zostać wdrożone rozwiązanie pośrednie, czyli obniżamy podatki i
    pilnujemy, aby je wszyscy płacili.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2007-05-02 13:51:47
    Temat: Re: PayPal a urząd skarbowy
    Od: "BP" <a...@f...it>

    Witam,

    Prowadzę działąlność gospodarczą, pieniądze otrzymuję przez PAY PAL. Moja
    procedura - po dość długim zastanowieniu jest taka:

    1. Wystawiam "fakturę nie podlega VAT" za usługi wykonane za granicą.
    Fakturę tę rozliczam zgodnie z nowym porządkiem prawnym od 2007, tj. dochód
    wg wczorajszego kursu NBP. VATu nie ma, bo działalność ta nie podlega VAT w
    ogóle.
    2. Momentem zapłaty jest zaksięgowanie srodków na moim koncie PayPal. Jest
    to toższame z otrzymaniem gotówki - a PayPal jest przecież emitentem
    pieniądza elektronicznego. Tak więc uznanie konta PayPal jest równoznaczne z
    otrzymaniem przeze mnie gotówki (mam ją "w garści" w formie elektronicznej).
    Polecam poczytanie sobie czym jest Pay Pal i jakiego rodzaju zezwolenie na
    działalność finansową posiada. <BTW moment zapłaty jest w przypadku mojej
    działalności nieistotny>
    3. Przy wpływie pieniędzy na konto PayPal pobiera prowizję. Jako, że jest to
    firma zagranizcna świadcząca na moją rzecz usługę, mam obowiązek
    udokumentowac tę usługę fakturą wewnętrzną, jak przy imporcie usług. Do
    kosztów wg. kursu NBP wczorajszego, dla VAT wg. kursu NPB z dnia
    dzisiejszego. Akurat w moim przypadku przepis ten jest bezsensowny, bo nie
    mam struktury [cała sprzedaż opodatkowana lun niedotyczy], ale niestety
    obowiązek jest obowiązkiem, za co dziękuję Najjaśniejszej tworzącej
    durnowate przepisy.

    I tak wg. mnie należy księgować sprawę PAYPAL - traktując PAYPAL jako usługę
    świadczoną nam przez firmę brytyjsjką, którą zgodnie z ustawą o VAT mamy
    rozliczyć u nas w Kraju.

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/

  • 13. Data: 2007-05-02 14:25:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    > W takim razie "prowadzą działalność" niezliczone tysiące miłościwie
    > handlujących w Allegro osób.
    > I jak ten fiskus to wszystko wyłapie? :-)

    Bez najmniejszego problemu - wystarczy, że sprawdzi osoby z dużą
    ilością komentarzy. Już niejeden handlarz się zdziwił...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2007-05-02 15:34:09
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    .

    > Teraz się zorientowałeś? Na Allegro może z 10% wolumenu sprzedaży to
    > wyprzedawanie
    > starych, używanych gratów. Reszta to normalna działalność gospodarcza,
    > tyle
    > że w połowie nierejestrowana i bez podatków. I to dlatego jest tak tanio,
    > co wykańcza legalnie działających, płacących podatki, przedsiębiorców.

    Nie śledzę Allegro i nie mam w zasadzie pojęcia, co się tam właściwie
    dzieje. Mam jeszcze wyobrażenia starej daty, że to raczej taki pchli targ, a
    nie Stadion Dziesięciolecia. A tu niespodzianka.
    Ale tak na marginesie, nasuwa się porównanie z trawnikiem - chodniki powinno
    się kłaść tam, gdzie ludzie wydeptali ścieżki. A organy finansowe starają
    się upychać działalność gospodarczą w prokrustowe łoże własnych wyobrażeń o
    biznesie. Wychodzi na to, że ustawa Rakowskiego sprzed 20 lat była
    najbardziej nowoczesną ustawą gospodarczą w ostatnim półwieczu :-)
    PW

  • 15. Data: 2007-05-02 15:47:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-05-2007 o 17:34:09 Pawel Wimmer <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > własnych wyobrażeń o biznesie. Wychodzi na to, że ustawa Rakowskiego
    > sprzed 20 lat była najbardziej nowoczesną ustawą gospodarczą w ostatnim

    Słuszna obserwacja, z tym że to mało powiedziane.
    I do tego nie skarbówka to wymyśla tylko ministerstwo i pOsły.

  • 16. Data: 2007-05-02 17:09:26
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > To już ich tajemnica, pewnie na razie żadnych, ale skoro dostrzegły
    > allegro, z czasem zainteresują się różnymi "egzotycznymi" sposobami na
    > transfer kasy :)

    U Piotra Waglowskiego jest coś ciekawego:
    http://prawo.vagla.pl/node/7138
    I dokument:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/ks/zadania_na_2007_26_0
    1.pdf
    PW

  • 17. Data: 2007-05-02 19:33:19
    Temat: Re: Re: PayPal a urząd skarbowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 May 2007, Pawel Wimmer wrote:

    > W takim razie "prowadzą działalność" niezliczone tysiące miłościwie
    > handlujących w Allegro osób.
    > I jak ten fiskus to wszystko wyłapie? :-)

    ...fiskus już się niektórym dobierał do skóry.
    Jako że miewam włączone w tle radio, relatywnie niedawno udało mi
    się wyłapać jak jakiś urzędnik od podatków (przy okazji PITów masowo
    przesłuchiwali różnych szpeców, urzędników różnych szczebli itp)
    opowiadał że USy na razie "szkoleniowo" zabrały się za przeglądanie
    aukcji (niektórzy z tych co wpadli pisali na grupę - sprawdź, oberwanie
    na przykaład zarzutem "braku ewidencji VAT" sprawia trochę kłopotów),
    ale właśnie wypracowują "model sprawdzania" i należy oczekiwać ze
    się zabiorą za sprawdzanie kto ze sprzedawców "nówek" :> prowadzi
    ewidencje, ile to staroci kto sprzedaje (i czy swoich) itp.
    Trzeba pamiętać że na skontrolowanie VAT i PCC US ma 5 lat + półtorej
    miesiąca, a dochodowego ponad 6 (do 7) lat.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-05-02 19:37:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > się kłaść tam, gdzie ludzie wydeptali ścieżki. A organy finansowe starają się

    Wróć.
    "Organy" grają tak jak organista każe :] (przynajmniej jak nie są
    zepsute).
    To na Wiejskiej głosują "za" i "przeciw"!

    > Wychodzi na to, że ustawa Rakowskiego sprzed 20 lat była
    > najbardziej nowoczesną ustawą gospodarczą w ostatnim półwieczu :-)

    Trzeba by sprawdzić, bo chyba nie.
    Problemem *od początku* było gorsze traktowanie polskich przedsiębiorców
    niż reszty świata. "Zagraniczni" mogli sobie co 3 lata odsprzedawać
    firmy (uzyskując zwolnienia podatkowe na 3 lata :>), "krajowi"
    mogli płacić podatki.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-05-03 06:59:22
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > U Piotra Waglowskiego jest coś ciekawego:
    > http://prawo.vagla.pl/node/7138

    Kilka miesięcy temu (w sezonie zimowym) US-y przeczesały próbnie niewielkie
    miejscowości wczasowe kontrolując kwatery prywatne pod względem legalności
    wynajmu pokoi i opodatkowania tej działalności. Jednocześnie tych, co mają
    swoje strony www lub tylko moduły reklamowe w obcych domenach w Sieci
    dopytywali o wykonawców tych stron i o rachunki za te usługi.
    WSm

  • 20. Data: 2007-05-04 07:13:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-05-2007 o 21:37:15 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Wróć.
    > "Organy" grają tak jak organista każe :] (przynajmniej jak nie są
    > zepsute).
    > To na Wiejskiej głosują "za" i "przeciw"!

    > Trzeba by sprawdzić, bo chyba nie.

    Była podobna do obecnej tle że duużo krótsza, więc można powiedzieć
    że z zestawu
    -Ustawa o DG
    -Prawo DG
    -Ustawa o swibodzie DG