  • 1. Data: 2009-07-16 16:47:26
    Temat: Paypal a różnice kursowe
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Trochę chyba słońce mi nie służy, bo mam okna na południową stronę,
    a muszę przymierzyć się do zaksięgowania różnic związanych z PayPalem.

    Prowadzę sprzedaż w dolarach, klient wysyła powiedzmy 100$, PayPal potrąca
    swoja prowizję i na koncie zostaje np. 95$ czy coś takiego.

    W normalnym dla mnie układzie z kontem walutowym bym to przeliczył po kursie średnim
    NBP,
    ale PayPal wypisuje mi takie coś:

    "Saldo łączne (we wszystkich walutach, w tym także kwoty dostępne i płatności
    oczekujące) przeliczone na PLN:"

    - i nie za bardzo rozumiem czy to jest tylko udogodnienie dla klienta,
    czy to jest to "ustawowe" przeliczenie po ich kursie zakupu które powinienem
    zastosować
    w miejsce przeliczenia po kursie średnim NBP.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-07-16 17:32:40
    Temat: Re: Paypal a różnice kursowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    zastosować
    > w miejsce przeliczenia po kursie średnim NBP.

    A musisz to w ogóle przeliczać?
    Jak długo trzymasz w USD to masz w USD.
    Jak zamienisz na złotówki to będziesz miał wtedy w złotówkach po kursie
    takim jakim zamienisz.

  • 3. Data: 2009-07-16 17:51:46
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Nie wydaje mi się aby paypal dostosowywało się do polskiego prawa
    podatkowego. Różnice kursowe do podatku dochodowego liczysz kurs wg
    dokładnie okreslonego dnia. A do podatku VAT również tylko dzień jest
    inny(!) więc chyba musisz sam policzyć

  • 4. Data: 2009-07-16 17:53:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-07-2009 o 19:32:40 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > Jak długo trzymasz w USD to masz w USD.
    > Jak zamienisz na złotówki to będziesz miał wtedy w złotówkach po kursie

    Chodzi mi o różnice kursowe do KPiR, muszę to wpisać tylko nie wiem po jakim kursie.
    Mam wiążącą interpretację żeby wpisywać po kursie NBP, jeśli nie było
    przewalutowania,
    i nie wiem czy ta kwota przeliczenia na złotówki oznacza że już przewalutowali,
    czy że orientacyjnie tylko mam w złotówkach na dzisiaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-07-16 17:55:32
    Temat: Re: Paypal a ró?nice kursowe
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-07-2009 o 19:51:46 tama <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie wydaje mi sie aby paypal dostosowywa?o sie do polskiego prawa
    > podatkowego. Ró?nice kursowe do podatku dochodowego liczysz kurs wg
    > dok?adnie okreslonego dnia. A do podatku VAT równie? tylko dzien jest
    > inny(!) wiec chyba musisz sam policzyae

    To to jasne, ale nie chwytam czy oni mi to jakoś wewnętrznie już
    przewalutowali czy to jest tylko przeliczenie pi*oko - "co by było gdybym
    dziś przewalutował".

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-07-16 17:57:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Gwoli wyjaśnienia - to nie jest pytanie stricte podatkowe,
    ale że kilka osób tutaj używa PayPala i księguje różnice w KPiR
    to pytam tu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-07-16 18:31:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > To to jasne, ale nie chwytam czy oni mi to jakoś wewnętrznie już
    > przewalutowali czy to jest tylko przeliczenie pi*oko - "co by było gdybym
    > dziś przewalutował".

    "co by bylo gdyby"
    Techniczne paypal trzyma to jako walute i nie dokonuje "fizycznego"
    przewalutowania dopoki tego nie zlecisz.

  • 8. Data: 2009-07-16 19:22:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-07-2009 o 20:31:28 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "co by bylo gdyby"
    > Techniczne paypal trzyma to jako walute i nie dokonuje "fizycznego"
    > przewalutowania dopoki tego nie zlecisz.

    Tak czułem, ale jakoś nie mogę się połapać w tej ich pomocy. Dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-07-16 20:09:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-16, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    przewalutowania,
    > i nie wiem czy ta kwota przeliczenia na złotówki oznacza że już przewalutowali,

    A zmienia się kwota w $, czy kwota w zł? ;-)

    > czy że orientacyjnie tylko mam w złotówkach na dzisiaj.

    Ja robię tak (do KPiR):
    1. po kursie NBP z dnia wymaganego przepisami
    2. podczas przewalutowania drukuję kwitek "po ile" mi przewalutowali
    i to podpinam do fakturki i różnica ląduje w koszty/zysk uboczny.

    AFAIK krok 2 jest chyba nieobowiązkowy (?).

    Do VAT:
    1. Mi generalnie piórkuje, bo to NP, więc idzie tylko kurs średni NBP
    z dnia wymaganego przepisami.

    A co do paypala, to AFAIK zależy jak masz w ustawieniach, ale np.
    Alior bank też mi podaje orientacyjną wartość z konta w GBP, z tym
    że to się już zmienia. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-07-16 20:48:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-07-2009 o 22:09:00 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-07-16, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A zmienia się kwota w $, czy kwota w zł? ;-)

    Nie rozumiem

    > Ja robię tak (do KPiR):
    > 1. po kursie NBP z dnia wymaganego przepisami
    > 2. podczas przewalutowania drukuję kwitek "po ile" mi przewalutowali
    > i to podpinam do fakturki i różnica ląduje w koszty/zysk uboczny.

    Też tak robię w przypadku przelewów walutowych, w przypadku
    PayPala zgubiłem się w którym momencie jest dokonywane przewalutowanie.

    > AFAIK krok 2 jest chyba nieobowiązkowy (?).

    Wyliczenie jest obowiązkowe, podpinanie do fakturki nie jest,
    więc zależy o czy piszesz.

    > Do VAT:
    > 1. Mi generalnie piórkuje, bo to NP, więc idzie tylko kurs średni NBP
    > z dnia wymaganego przepisami.

    U mnie tak samo

    > A co do paypala, to AFAIK zależy jak masz w ustawieniach, ale np.
    > Alior bank też mi podaje orientacyjną wartość z konta w GBP, z tym
    > że to się już zmienia. ;)

    :)

    --
    Pozdrawiam,