  • 1. Data: 2004-10-23 11:39:54
    Temat: Pelna ksiegowosc nauka PART1
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!
    Czysto teoretycznie pytam (ucze sie)

    Jaka jest roznica pomiedzy
    a)spis z natury
    b)inwentaryzacja
    (jak na moje oko spis z natury to inwentaryzacja)

    c)inwentarz
    d)bilans

    z tego co ja zrozumialem to

    Rozpoczynajac dzialalnosc badz przechodzac na pelna ksiegowosc, musze
    dokonac spisu z natury, abym mogl sporzadzic bilans otwarcia.

    Co pewien okres bilans sporzadzam na podstawie ksiag.
    Co roku musze przeprowadzac inwentaryzacje, i teraz w jakim celu skoro
    bilans jest tworzony na podtsawie ksiag (przepraszam za malo ambitne
    pytania, ale musze zrozumiec) ?
    No dobrze dochodze do wniosku ze po to by wykazac roznice pomiedzy stanem
    faktycznym a stanem jaki wykzaly ksiegi, ale teraz co ja zamieszczam w
    bilansie, czy to co wykazala inwentaryzacja czy ksiegi, jak to wyglada?
    (pomijajac kwestie kar pienieznych i pozbawienia wolnosci).

    Acha i czy slynny remament jaki jest czasami ja wiem, np w kioskach, czy
    pubuch przeprowadzany czy to wlasnie to jest inwentaryzacja?

    Pozdrawiam
    P.

    --
    Ja jestem nikim...wyrywam tylko chwasty...chwasty co przeszkadzają żyć
    drugim...

  • 2. Data: 2004-10-23 13:31:21
    Temat: Re: Pelna ksiegowosc nauka PART1
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > faktycznym a stanem jaki wykzaly ksiegi, ale teraz co ja zamieszczam w
    > bilansie, czy to co wykazala inwentaryzacja czy ksiegi, jak to wyglada?

    No w Bilan sie ujmuje stan faktyczny. Inwetaryzacja - ksiegowanie roznic
    inwetaryzacyjnych i masz stan kont magazynowych zgodny ze stanem
    rzeczywistym. Wykazujesz ponadto roznice inwetaryzacyjne czyli np. jesli
    jest za malo towaru obciazasz roznicami osoby materialne albo dajesz w PKO
    albo w PPO.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2004-10-23 14:15:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > rzeczywistym. Wykazujesz ponadto roznice inwetaryzacyjne czyli np. jesli
    > jest za malo towaru obciazasz roznicami osoby materialne albo dajesz w

    a co to PKO i PPO ?

    a spis z natury to taka pierwsza inwentaryzacja tak, na podstawie ktorej
    tworzymy pierwszy bilans otwarcia zgadza sie?

    P.

  • 4. Data: 2004-10-23 15:58:46
    Od: "PrzemekJ71" <przemek_j[SPAM]@autograf.pl>

    > a co to PKO i PPO ?

    PKO pozostałe koszty operacyjne
    PPO pozostałe przychody operacyjne

  • 5. Data: 2004-10-23 18:07:55
    Od: Jarek <r...@p...onet.pl>

    Przy okazji pisania pierwszego posta, witam wszystkich po raz
    pierwszy!:)

    >No dobrze dochodze do wniosku ze po to by wykazac roznice pomiedzy stanem
    >faktycznym a stanem jaki wykzaly ksiegi, ale teraz co ja zamieszczam w
    >bilansie, czy to co wykazala inwentaryzacja czy ksiegi, jak to wyglada?
    Bilans sporzadzasz na podstawie ksiag, w ktorych wczesniej ujmujesz
    ewentualne roznice stwierdzone podczas inwentaryzacji.

    >Acha i czy slynny remament jaki jest czasami ja wiem, np w kioskach, czy
    >pubuch przeprowadzany czy to wlasnie to jest inwentaryzacja?
    Tak, tylko jedno zapamietaj : remaNent ;)

    Najgorsze jest jednak to, ze wiekszosc ludzi tak mowi, lacznie z
    dwiema kobitami (doradcami podatkowymi), ktore uwazaly sie za genialne
    i najlepsze pod Sloncem, a u których mialem nieprzyjemnosc pracowac;)
    Ale na szczescie najgorsze za mna.

    PPO to pozostale przychody operacyjne, a PKO......domyslisz sie sam;)

    Pozdrawiam,
    Ratatata;)

  • 6. Data: 2004-10-23 18:27:29
    Od: "W.R." <h...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2004 13:39:54 +0200, Przemek R. napisał

> [...]
    > a)spis z natury
    > b)inwentaryzacja
    > (jak na moje oko spis z natury to inwentaryzacja)

    Spis z natury to jeden z trzech sposobów inwentaryzacji - obok
    uzgodnienia sald i weryfikacji dokumentów.

    > c)inwentarz
    Inwentarz to "to co jest na stanie" :) Czyli składnikie rzeczowe majątku
    ujawnione drogą spisu z natury

    > d)bilans
    A bilans to sposób prezentacji stanu majątku (czyli aktywów) i
    źródeł jego sfinansowania (pasywów).

> [...]
    > zamieszczam w bilansie, czy to co wykazala inwentaryzacja czy ksiegi,
    > jak to wyglada? (pomijajac kwestie kar pienieznych i pozbawienia

    Inwentaryzacja ma na celu właśnie sprawdzenie czy to co w skięgach jest
    zgodne ze stanem faktycznym. Np. inwentaryzując środki pieniężne w
    kasie sprawdzasz czy jest ich faktycznie tyle, ile wynikałoby z salda
    obrotów na koncie "kasa". Np. możesz mieć w księgach zakup 100 sztuk
    ubrań, a podczas inwentaryzacji może się okazać, że część z nich
    zostałą zjedzona przez mole albo zaginęla.
    Mogą też wystąpić np. różnice kursowe niezrealizowane, które co
    prawda nie wpłyną na wysokośc dochodu podatkowego, ale powinny być
    ujęte w księgach. Możesz też mieć do czynienia ze zmianą
    wartości zapasów w skutek zastosowania przyjętych zasad wyceny.
    Czyli -to co w księgach nie zawsze odpowiada stanowi rzeczywistemu. A bilans ma
    odzwierciedlać rzeczywistą sytuację jednostki gospodarczej. No i
    oczywiście w bilansie powinien być odzwierciedlony stan faktyczny, więc
    neleży dokonać odpowiednich zapisów w księgach, tak aby uzgodnić
    wartość aktywów wykazaną w księgach z tą, która wynika z inwentaryzacji.

    > Acha i czy slynny remament jaki jest czasami ja wiem, np w kioskach, czy
    > pubuch przeprowadzany czy to wlasnie to jest inwentaryzacja?

    Raczej tak. A ściślej - spis z natury.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 7. Data: 2004-10-23 21:53:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ a spis z natury to taka pierwsza inwentaryzacja

    ...nie. To KAŻDA inwentaryzacja inwentarza :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR - czyli spis z natury min. raz na rok, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-24 13:21:58
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ...nie. To KAŻDA inwentaryzacja inwentarza :)

    no to w takim razie co to jest inwentarz? :-)
    (to ten papier na ktorym sie spisuje wszystko przy inwentaryzacji?)

    P.

  • 9. Data: 2004-10-24 13:25:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > PKO pozostałe koszty operacyjne
    > PPO pozostałe przychody operacyjne

    aaa, teraz zaczyna wszystko do siebie pasowac :)
    P.

  • 10. Data: 2004-10-25 06:37:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Przemek R. wrote:

    >+ no to w takim razie co to jest inwentarz? :-)

    Wczoraj miałeś:

    >+ (to ten papier na ktorym sie spisuje wszystko przy inwentaryzacji?)

    Wrrrr.... ;)
    WSZYSTKO, powiadasz ??
    To jak sporządzisz spis długów to to też będzie "inwentarz" ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)