    From: "Profil1" <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pelna ksiegowosc nauka PART1
    Date: Sat, 23 Oct 2004 15:31:21 +0200

> [...]
    > Rozpoczynajac dzialalnosc badz przechodzac na pelna ksiegowosc, musze
    > dokonac spisu z natury, abym mogl sporzadzic bilans otwarcia.
    >

    > Co pewien okres bilans sporzadzam na podstawie ksiag.
    > Co roku musze przeprowadzac inwentaryzacje, i teraz w jakim celu skoro
    > bilans jest tworzony na podtsawie ksiag (przepraszam za malo ambitne
    > pytania, ale musze zrozumiec) ?
    > No dobrze dochodze do wniosku ze po to by wykazac roznice pomiedzy stanem
    > faktycznym a stanem jaki wykzaly ksiegi, ale teraz co ja zamieszczam w
    > bilansie, czy to co wykazala inwentaryzacja czy ksiegi, jak to wyglada?

    No w Bilan sie ujmuje stan faktyczny. Inwetaryzacja - ksiegowanie roznic
    inwetaryzacyjnych i masz stan kont magazynowych zgodny ze stanem
    rzeczywistym. Wykazujesz ponadto roznice inwetaryzacyjne czyli np. jesli
    jest za malo towaru obciazasz roznicami osoby materialne albo dajesz w PKO
    albo w PPO.
    pozdr.
    KJ