  • 1. Data: 2005-07-21 08:08:52
    Temat: Pełnomocnictwo ,jak
    Od: "Marek" <p...@o...pl>

    Jednoosobowa DG i praca na etacie.
    Brakuje często czasu aby biegac po urzędach a terminy wezwań często do 7
    dni.
    Chciałbym wystawic pełnomocnictwo na brata aby mnie reprezentował.
    Jak sformułować treść ?
    Czy wystarczy : udzielam pełnomocnictwa osobie ..... do czynności
    cywilno-prawnych w imieniu osoby ..... (firmy ....) ?
    Czy należy podać termin wygaśnięcia pełnomocnictwa ?
    Przydałoby się na 5-10 lat aby co roku nie bulić za notariusza.
    Jak sformułowac treść aby nie być posądzonym o firmanctwo ?
    Czy takie pełnomocnictwo trzeba zawczasu zgłosic np w US ?
    Było na grupie że można zrobić wpis pełnomocnika we wniosku o wpis do
    ewidencji DG, niestety według UM już nie można.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2005-07-21 11:42:52
    Temat: Re: Pełnomocnictwo ,jak
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewidencji DG, niestety według UM już nie można.
    >
    >dla takich celów najlepsze jest pełnomocnictwo które zawiera się przed
    notariuszem -takie pełnomocnictwo nie ma prawa zakwestionować żaden urząd
    czy sąd - pisemne ja bratu nic w efekcie nie daje i może być zakwestionowane
    jako niewiarygodne - to u notariusza kosztuje nie więcej jak 50 zł - powinno
    ono być wystawione jako pełnomocnictwo o ogólnym zakresie do reprezentowania
    przed instytucjami takimi jakie sobie życzysz łącznie z bankiem,urzędem
    skarbowym ,ZUS itd. -pełnomocnictwo może być czasowe lub gdy nie ma daty
    jest wydawane na czas nieokreślony - musisz jednak pamiętać że za
    jakikolwiek błąd zrobiony przez pełnomocnika odpowiadasz sam nawet jak
    działa wbrew twoim instrukcjom .

    --