  • 1. Data: 2005-07-20 13:21:16
    Temat: zadośćuczynienie a podatki
    Od: Krzysztof Trybowski <t...@g...pl.invalidd>

    Szanowni grupowicze!
    Piszę ponownie, bo poprzednio nie uzyskałem żadnych wskazówek.

    Pogryzł mnie pies. W wyniku negocjacji ustaliliśmy z właścicielem pewną
    kwotę zadośćuczynienia pieniężnego i chcemy zawrzeć ugodę.

    W ugodę zawieramy tytułem faktu, że będę miał bliznę, że byłem przez
    tydzień wyłączony z pisania czegokolwiek, ze względu na ból. Straty
    materialne? Podarty sweter (dziuuuura w rękawie). Do tego jeszcze w ugodzie
    wpisane, że to także za straty moralne takie jak strach i narażenie życia.
    Wg ugody właściciel wypłaca, a ja uznaję wszelkie roszczenia za
    zaspokojone.

    Powstają pytania:
    -- czy od zadośćuczynienia muszę płacić podatek?
    -- czy jeśli tak, to jest to podatek dochodowy?
    -- kto ma zarejestrować umowę w U. Skarbowym?
    -- czy trzeba zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych?
    -- lub inną opłatę za sam fakt zarejestrowania umowy w U.S.?
    -- czy ma znaczenie czy w umowie stosowną kwotę nazwę zadośćuczynieniem,
    odszkodowaniem, czy nawet "zadośćuczynieniem i odszkodowaniem"?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof