  • 11. Data: 2003-02-06 12:21:36
    Temat: Re: Pierwszy PIT-5 w roku
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A poza tym dla spokojnego snu mozna "w biurze obslugi podatnika" zapytac
    > mile Panie
    > ktora interpretacje "tutejszy urzad stosuje".

    Np. mój US twardo stoi na stanowisku "nie ma dochodu - nie ma PITa"
    Mam jednak podejrzenie, że gdyby się kiedyś kto uparł to mógłby
    próbować nałozyć jakiś mandacik za niezłożenie, bo IMHO najbliższy
    brzmieniu przepisów jest chyba jednak pogląd, że zaliczka to jedno, a
    deklaracja to drugie i trzeba ją składać niezaleznie od wysokości dochodu.

    Pix

  • 12. Data: 2003-02-06 12:36:45
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b1t9fo$656$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > Mady nie sklada... dokad "nalezna zaliczka" nie jest wieksza niz 0.
    >
    > A jak juz jest ? to co dalej? jesli w ciagu roku zaliczka nalezna jest 0
    > to co - skladamy ? Przepis nic o takiejs zczegolnej sytuacji
    > (wcale nie rzadkiej) niem owi, ale powszechna opinia jest taka,
    > ze jak juz raz zlozymy, to do konca roku ... Tak chca USy.
    >
    > No ale USy nie sa "jednolite" pod wzgledem "nieskladania"
    > Pit-ow od poczatku roku. Jedne nie chca "zerowych" dokad
    > "podatek od podstawy" jest rowny 0, drugie nie chca dokad
    > "nalezna zaliczka" jest rowna 0, ale wszystkie chca juz nastepne...

    Prawdziwy smaczek zaczyna się kiedy odkryjemy własną pomyłkę i okaże się, że
    np. dwa miesiące temu nie wpisaliśmy przychodu lub zawyżyliśmy koszty.
    Chcielibyśmy to skorygować, ale nie mamy co korygować (zakładam, nie
    składalismy dekl., bo nie było potrzeby). I wtedy jesteśmy karani za
    niezłożenie dekl. w terminie. Gdybyśmy złożyli dekl. - zerową to moglibyśmy
    ją skorygować. Nie rozważam co to dla nas znaczy.

    Iwona

  • 13. Data: 2003-02-06 18:34:38
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Iwona Ślusarczyk <i...@e...pl> wrote:
> [...]
    > niezłożenie dekl. w terminie. Gdybyśmy złożyli dekl. - zerową to
    > moglibyśmy ją skorygować. Nie rozważam co to dla nas znaczy.

    I dla tych sześciu linijek musiałaś cytować tyle,w dodatku
    nieustosunkowując się do cytatów w sposób bezpośredni?
    Miej litość i szacunek dla modemowców.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 14. Data: 2003-02-06 19:30:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 06 Feb 2003 08:50:25 +0100), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >W kwestii PIT-5. Zeznanie składa sie "w terminie płatności zaliczki za
    >podatek" i stosując wykładnię słownikową - jeżeli nic nie musimy płacić
    >to nie musimy też składac PIT-5.

    Hm... Zawsze było mi wiadomo, że jak raz się zacznie, to trza dalej? A
    wg Twojej wypowiedzi wynika, że jeśli w styczniu wyjdzie płatność, to
    składam. A jak w lutym mam stratę, to nie składam. A ja wiedziałem, że
    jak w styczniu złożę, to już w lutym itd. też muszę. Myliłem się?

> [...]
    >podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym deklaracje według
    >ustalonego wzoru o wysokości dochodu osiągniętego od początku roku."

    A chyba że to rozumieć, że jak dochód jest to się składa w terminie
    płatności zaliczki. Ale nie ma tu powiedziane, że dochód i zaliczka,
    więc moze trzeba składać jak nie ma straty, choć zaliczki też nie ma,
    bo zniwelowana ZUSem i ,,kwotą wolną''?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 15. Data: 2003-02-06 22:10:47
    Od: "Chris" <c...@p...fm>

    Jacek <c...@p...pl> napisał w news:b1u9r2$2ff$1@news.tpi.pl:

    > I dla tych sześciu linijek musiałaś cytować tyle,w dodatku
    > nieustosunkowując się do cytatów w sposób bezpośredni?
    > Miej litość i szacunek dla modemowców.

    Iwona popełniła błąd, ale wydaje mi się, że ze względu na trafność
    komentarza powinniśmy jej to wybaczyć :)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof

  • 16. Data: 2003-02-07 16:14:04
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Chris <c...@p...fm> wrote:
    > Iwona popełniła błąd, ale wydaje mi się, że ze względu na trafność
    > komentarza powinniśmy jej to wybaczyć :)

    To ja też wybaczam