  • 1. Data: 2003-02-06 08:22:12
    Temat: Odliczenie funduszu remontowego z poprzednich lat
    Od: "Bartek Chojnacki" <c...@p...onet.pl>

    Mam takie pytnaie:
    Czy mogę odliczyć fundusz remontowy z poprzednich lat (t.j z 2001,2000),
    jeżeli w ubiegłych latach nie mogłem go sobie odliczyc(lub nie chcialem bo
    to byloby bezsensu) ze wzgledu na male przychody ?

    A tak przy okazji mam jeszcze jedno pytanie:
    Czy moge odliczyc sobie zakupiony na poczatku roku komputer, gdy umowe o
    prace podpisalem w miesiacu pozniejszym o daty zakupu tego komputera?
    (chodzi o to ze zeby mozna odliczyc przyrzad potrzebny do pracy nalezy miec
    przychody z umowy o prace(lub podobnie))

    pozdr Bartosz Chojnacki

  • 2. Data: 2003-02-06 21:01:57
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Bartek Chojnacki" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    miec
    > przychody z umowy o prace(lub podobnie))

    --------------------------
    Wydaje mi się fundusz remontowy funkcjonuje jak wydatki na remont odliczasz
    wydatki poniesione w roku a nie narstająco za lata łącznie a więc nie możesz
    w tym roku odpisać za lata 2001 i 2000.Ale ja zrobiłabym korekte za
    poprzednie lata.
    Co do komputera to bym odliczyła mimo poślizgu 1 m-c jakoś nie bardzo
    przypominam jakie są warunki odliczenia oprócz umowy o pracę i związku z
    wykonywaną pracą.Ale pewności nie mam.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-06 22:26:35
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Wioletta Pikorska -----###
    > Co do komputera to bym odliczyła mimo poślizgu 1 m-c jakoś nie bardzo
    > przypominam jakie są warunki odliczenia oprócz umowy o pracę i związku z
    > wykonywaną pracą.Ale pewności nie mam.

    nie było pracy - nie było związku zakupu z pracą - nie wypada odliczać...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-03-24 19:41:28
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Niestety nie można. Powinno się uwzględnić wydatki z 2000, 2001 w rubryce 95
    PIT D, lecz obliczając kwotę przysługującego odliczenia (rubryka 96), należy
    uwzględnić wyłącznie wydatki poniesione w 2002r. Jest do rozbój, ale co
    zrobić...
    A jeśli chodzi o odliczenie kompa, to zawsze możesz powiedzieć, że jego
    zakup był warunkiem zatrudnienia!. Tzn. Pracodawca mógł Ci powiedzieć, że
    zatrudnił by Cię ale gdybyś miał komputer.
    Z tego co wiem, ustawa nie warunkuje, trwania stosunku pracy i daty zakupu.
    Ale w naszym kraju, każdy urzędnik może różnie dokonywać interpretacji. Choć
    przypuszczam, że gdyby sprawa oparła się o NSA, to byś ją wygrał.

  • 5. Data: 2003-03-24 23:11:03
    Od: "Evaho" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    należy
    > uwzględnić wyłącznie wydatki poniesione w 2002r. Jest do rozbój, ale co

    a to ciekawe
    mam podobną sytuację
    w 2001 wpłaty na fundusz remontowy wynosiły 357,93 zł (mniej niż dolna
    granica limitu, więc nie odliczałam)
    w 2002 wyniosły 235,35 zł
    wydawało mi się, że dodaję te dwie kwoty i z tego odliczam 19 %

    ale z wypowiedzi powyżej wnioskuję, że jednak tak nie jest
    więc jak mam to zrobić ? czy ktoś może mi pomóc ?