  • 1. Data: 2005-04-13 18:39:11
    Temat: Pit 5 i VAT7
    Od: "Tom" <t...@N...wp.pl>

    Witam,
    mam dwa pytania dotyczące deklaracji VAT-7 oraz PIT-5:

    1. Czy w deklaracji VAT-7 w kolumnie D.2. wpisuje się tylko zakupy VAT
    związane z zakupem towarów handlowych, czy można tam również zaliczyć zakupy
    VAT np. opłata za telefon, czy usługi innych firm?

    2. Pierwszy raz składam deklarację PIT-5, więc chciałbym zapytać czy w
    kolumnie C. wpisuje się przychód łącznie od początku roku podatkowego, czy
    za miesiąc, na który deklaracja jest wypełniana?
    Pytam dla tego, że np program do księgowości "Rzeczpospolitej" robi coś
    bardzo dziwnego. W kolumnie "Przychód 2)" wpisuje kwotę zbliżoną do kwoty od
    początku roku, a w kolumnie "Koszty uzyskania przychodu" wpisuje kwotę
    zbliżoną do miesiąca, gdyż koszty od początku roku są nieporównywalnie
    wyższe. Myślę, że jest to błąd programu, ale dla pewności liczę na
    odpowiedzi fachowców.

    Z góry dziękuję
    p...@w...pl

  • 2. Data: 2005-04-14 05:31:27
    Temat: Re: Pit 5 i VAT7
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zakupy
    > VAT np. opłata za telefon, czy usługi innych firm?

    Można

> [...]
    > zbliżoną do miesiąca, gdyż koszty od początku roku są nieporównywalnie
    > wyższe. Myślę, że jest to błąd programu, ale dla pewności liczę na

    Koszty i przychody od początku roku.>