  • 21. Data: 2011-03-04 18:31:37
    Temat: Re: [OT] Pit 37, koszty uzyskania przychodu.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Może niezbyt jasno się wyraziłem -- czytnik Niekiel ;) krzaczy w
    > cytatach wiadomości wysłanych w ISO-8859-2, nie psuje wysłanych w
    > UTF-8 -- wniosek jest jeden: ignoruje to co dostaje i uważa że było
    > wysłane w UTF-8.

    A dlaczego Twój czytnik raz wysyła iso8859-2
    a raz w utf-8?

  • 22. Data: 2011-03-04 19:09:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:4d71300a$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A dlaczego Twoj czytnik raz wysyla iso8859-2
    > a raz w utf-8?

    http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#ogonki

    "W przypadku tekstow pisanych po polsku (a wiec w grupach pl.*, ew.
    soc.culture.polish) jest to ISO-8859-2 lub UTF-8. Czytnik news wysylajacy
    artykul z polskimi literkami (czyt. "polskimi znakami diakrytycznymi")
    powinien dopisac do naglowkow wysylanego artykulu odpowiednie naglowki MIME,
    mowiace jakiego kodowania uzyto."

    W przypadku braku "ogonkow" uzywa us-ascii, co mozna zobaczyc w tej
    wiadomosci

    Posumowujac: zostal tak skonfigurowany, zeby wysylal wg "najnizszego
    wspolnego": ascii, 8859-2, utf-8

    A skoro cytuje cos spoza ascii i 8859-2, to wychodzi w utf (np. krzaki
    wygenerowane przez czytnik Nikiel ;-)).

    HTH

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2011-03-04 19:21:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, cef wrote:

    > A dlaczego Twój czytnik raz wysyła iso8859-2
    > a raz w utf-8?

    Nie jest tak, że większość postów Toma to odpowiedzi, i czytnik
    zwyczajnie stosuje "tak jak było"?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-03-04 19:53:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1103042020450.2232@quad>:

    > Nie jest tak, ?e wi?kszo?? post?w Toma to odpowiedzi, i czytnik
    > zwyczajnie stosuje "tak jak by?o"?

    Ministrze Czytnik?w bro? nas od takiego ustawienia czytnika,oraz takiego
    jaki w?a?nie zaprezentowa?em (koi8-ru) ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]