  • 11. Data: 2004-04-26 09:55:15
    Temat: Re: Płatność karta a faktura na firme
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Tak sie obrzucacie ustawami, a kto zna przepis nakazujący umieszczanie
    >+ opisu formy płatności na fakturze?

    Ja, ja :)
    Leży w zbiorze pustym :)

    >+ Opis formy płatności (i nawet termin płatności!) nie jest wymieniony w
    >+ spisie informacji które musi zawierać faktura VAT

    ...termin niepotrzebnie wyciągasz, bo dla MP jest potrzebny :)

    >+ Poza tym, drodzy koledzy, uprawiacie jakies gusła.

    Możesz wymienić na palcach tych kolegów w liczbie mnogiej, bo ja się
    co prawda zastrzegałem ale a nuż mnie ktoś zaliczy... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-04-26 10:04:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ....termin niepotrzebnie wyciągasz, bo dla MP jest potrzebny :)

    Doprawdy? A to MP sie rozliczaja wg. terminu płatności a nie wg.
    faktycznej zapłaty???

    Cos mi umkneło, widac...

    > Możesz wymienić na palcach tych kolegów w liczbie mnogiej, bo ja się
    > co prawda zastrzegałem ale a nuż mnie ktoś zaliczy... ;)

    Jeszcze tego brakuje żebym miała segregować ;-)

    Maddy niesprawiedliwa

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-04-26 10:44:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ Doprawdy?

    Doprawdy !

    >+ A to MP sie rozliczaja wg. terminu płatności a nie wg.

    E tam. Szczegół. Dla lepszego samopoczucia minister zażądał i już.

    >+ Cos mi umkneło, widac...

    Tak, punkt 1a rozporządzenia ds. f-r z 22 marca kiedyś-tam ;),
    żyby nie być gołosłownym:
    +++
    1a. Faktury wystawiane przez małych podatników, o których mowa w art. 6b
    ust. 1 ustawy, zawierają dodatkowo:

    1) oznaczenie "FAKTURA VAT - MP",

    2) termin płatności należności określonej w fakturze.
    ---

> [...]
    >+
    >+ Jeszcze tego brakuje żebym miała segregować ;-)

    A bo to coś jest sprawiedliwe w doczesnym życiu ??
    Przeżyjemy ;), czasem się tylko bronię przed ewidentną
    niesprawiedliwością :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-04-26 10:57:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Maddy niesprawiedliwa

    A właśnie, korzystając z niesprawiedliwości twojej :), nie
    dałabyś się w zamian przekonać do przeczytania choć ociupinki
    z wątku: "kratka-VAT", może zaczynając tak od tyłu,
    w szczególności:
    brze.pl>
    ...bo jeszcze trochę a grupowicz (programista) Darek mnie
    przekona że straty w środkach trwałych nie są KUP ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-04-26 15:29:49
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/26/2004 11:03 AM, Maddy wrote:

    [...]
    > Tak sie obrzucacie ustawami, a kto zna przepis nakazujący umieszczanie
    > opisu formy płatności na fakturze?

    [...]
    > Moim zdaniem jednak nalezy pozostawić opis "zapłacono kartą" czy podobne
    > bo on stwierdza stan faktyczny.
    > Potwierdzeniem wypłaty gotówki z kasy na ręce pracownika jest zaś
    > dokument KW.
    > A jeżeli juz przedsiębiorca zapłacił karta z konta osobistego za zakup
    > firmowy to trudno. Pytanie zasadnicze - co mu za to grozi?
    [...]

    Z punktu widzenia firmy zapłacono gotówką (KW) - odreczny zapis na
    fakturze jest jedynie informacją dla ewidencji - mozna sobie wyobrazić
    sytuację, gdy osoba płacąca posiada kartę firmową, a płaci prywatną -
    jeżeli karty są z odroczonym terminem płatności, to na podstawie zapisu
    na fakturze "zapłacono kartą" księgujący może być w sytuacji dylematu -
    którą.
    Forma płatności jest w znacznej mierze obojętna - więc trudno
    sfałszować, przerobić, zamazać cos co jest obojetne.

    Dla mnie problem jest szukaniem dziury w całym - adnotacje na fakturze o
    dacie wpływu, sposobie zapłaty etc. nie są zbrodnią - znam jednak kilka
    księgowych (z biegła rewident włacznie) którym nogi miekną i dostają
    maslanych oczu na widok firmowej faktury "zapłaconej kartą".

    Pzdr: Catbert