    From: "Kristopultos" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Po wykupie auta z leasingu - jakie formalności?
    Date: Fri, 12 Aug 2005 14:09:48 +0200

    Witam,

    Wykupiłem niedawno auto z leasingu (ciężarówka w dowodzie rejestracyjnym,
    ale raczej nie spełnia już obecnych wymagań) i mam kilka pytań odnośnie
    księgowania papierów i rożnych podatków. Jestem VATowcem + KPiR.
    1) Jako, ze auto kupiłem na firmę i dostałem fakturę to rozumiem, ze nie
    muszę iść z umowa do skarbówki i wypełniać jakiegoś PCC.
    2) Czy musze wprowadzać auto do EST? Wartość na fakturze jest <2000PLN
    brutto. Wydaje mi się, ze można to zamortyzowac jednorazowo i wpisać auto do
    ewidencji wyposażenia, ale nie jestem tego pewnien na 100%.
    3) Jak jest z fakturami za paliwo? Czy cala kwotę (z VAT) traktuje jako
    koszt, ale VAT nie mogę odliczyć? Moja ciężarówka nie spełnia obecnych
    wzorów na ciężarówkę.

    Pozdrowienia,
    Krzysiek