  • 1. Data: 2007-01-05 22:59:54
    Temat: Poczatkujacy - handel w Internecie
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Witam,

    Zalozylem DG z powodu wiekszych obrotow na allegro. Kupilem kase fiskalna,
    prowadze KPiR, jestem VATowcem.
    Jako jeszcze laik w tych sprawach mam nastepujacy problem:

    Mam aukcje na allegro gdzie zbieram zamowienia na towar-chetni (osoby
    fizyczne) wplacaja mi pienizaki na konto. Jak sie ofert uzbiera wiecej to
    zamawiam u mojego dostawcy i gdy dostane towar to rozsylam go do osob ktore
    juz dokonaly wczesniej przedplaty na moje konto.
    Wyczytalem ze ze wzgledu na VAT powinienem ksiegowac juz w momencie gdy
    pieniazki wplyna na moje konto (a nie w momencie wysylki towaru), czyli na
    kase tez wbijam w momencie wplywu pieniazkow i tu sie pojawia problem,
    poniewaz wbijam na kase sprzedaz czegos czego nie ma - nie mam jeszcze
    towaru w magazynie - dopiero za tydzien zamowie u mojego dostawcy!!!

    Czy to normalne? Czy robie dobrze nabijajac na kase kazda wplate za towar
    ktorego nie mam w magazynie?

    Z gory dziekuje za porady.
    Sz.

  • 2. Data: 2007-01-06 16:25:34
    Temat: Re: Poczatkujacy - handel w Internecie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, Sz wrote:

> [...]
    > towaru w magazynie - dopiero za tydzien zamowie u mojego dostawcy!!!
    >
    > Czy to normalne? Czy robie dobrze nabijajac na kase kazda wplate za towar

    Hm. IMO to jest zaliczka, a od niej obowiązek podatkowy powstaje
    rzeczywiście w momencie wpłaty. Coś przemawia przeciw?
    Natomiast inna sprawa, czy zaliczla podlega pod kasę fiskalną - nie
    zajmuję stanowiska, bo nie wiem, co tam namieszali w ostatnich zmianach
    rozporządzenia, ale "od zawsze" było zwolnienie z obowiązku
    ewidencjonowania "o ile przychód można powiązać z konkretną transakcją"
    czy jakoś tak.

    Natomiast dla podatku dochodowego otrzymanie zaliczki jest bez
    znaczenia, "księguję" brzmi mi... nieściśle, bo sugeruje wpisanie
    do KPiR :) (a to przecież moze wypaść dopiero w nastepnym miesiącu,
    w wyniku wydania towaru).

    > Z gory dziekuje za porady.

    Jakie porady? Z mojej strony to jest tylko dywagacja :>

    pzdr, Gotfryd