  • 1. Data: 2007-01-05 20:22:43
    Temat: miesieczny dochod dodatkowwy emeryta
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam mam takie pytanie
    ile moze miesiecznie zarobic emeryt dodatkowo pracujacy na pol etatu i
    prowadzacy dzialalnosc gospodarcza - udzielanie korepetycji
    pozdrawiam i dziekuje za informacje

  • 2. Data: 2007-01-05 22:47:30
    Temat: Re: miesieczny dochod dodatkowwy emeryta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, uciu wrote:

    > Witam mam takie pytanie
    > ile moze miesiecznie zarobic emeryt dodatkowo pracujacy na pol etatu i
    > prowadzacy dzialalnosc gospodarcza - udzielanie korepetycji

    O ile dobrze pamiętam, podstawą określenia przychodu dla celów DG jest
    podstawa wyliczania składki społecznej - nie wiem od ilu emeryt (i czy
    w ogóle :)) płaci składkę. Jeśli "jak wszyscy", to płacenie składki
    nie zależy od tego czy "na pół etatu" ale *ile zarabia* (min "minimalną",
    ale musi *zarobić* a nie mieć taką stawkę - ważne np. przy chorobowym)
    A do pracy się nie wtykam :), podejrzewam że obie wartości się później
    sumuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-06 07:03:54
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    > ile moze miesiecznie zarobic emeryt dodatkowo pracujacy na pol etatu i
    > prowadzacy dzialalnosc gospodarcza - udzielanie korepetycji

    Ile lat ma emeryt? Jeśli >60 (kobieta) lub >65 (mężczyzna), to nie ma
    ograniczenia.

    20 732, 70 zł - to graniczna kwota przychodu dla 2006 r. - czyli tyle mógł
    "mlody" emeryt zarobić (przychody z pracy + podstawa wymiaru skladek na
    ubezpieczenie społeczne z prowadzonej DG), aby nie zmniejszono wyplacanej
    emerytury.

    38 503, 40 zł - powyżej tej kwoty świadczenie jest zawieszane.

    Traszka