  • 1. Data: 2007-01-05 22:52:22
    Temat: koszty a operacje bankowe
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    Witam

    mam pytanie, czy jako koszty prowadzenia dzialalnosci godpodarczej mozna
    wliczyc np. prowadzenie rachunku bankowego, oplaty za przelewy internetowe,
    opłaty (prowizje) za zaplaty faktur wystawionych na firme (placonych np. na
    poczcie, w punktach dokonywania wpłat, bankach, agencjach bankowych itp.)?

    Jesli tak - jakie dowody tych kosztów nalezy gromadzic? Wyciagi bankowe,
    odcinki dla wplacajacych ze stemplami i kwota oplaty?

    Czy mozna na koniec roku podsumowac te wplaty na zbiorczym zestawieniu (z
    lp., datą, tytulem poniesienia kosztu, opisem dowodu poniesienia kosztu,
    kwotą), podsumowac to lacznie za caly rok i dolaczyc do dokumentacji np. z
    data 31.12 jako "zbiorczy" koszt? Czy taki dowod mozna wlaczyc do KPiR pod
    data 31.12 jako koszt?

    --
    Pozdrawiam, cacup.
    - - -

  • 2. Data: 2007-01-05 23:39:45
    Temat: Re: koszty a operacje bankowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, cacup wrote:

    > Jesli tak - jakie dowody tych kosztów nalezy gromadzic? Wyciagi bankowe,
    > odcinki dla wplacajacych ze stemplami i kwota oplaty?

    Y.... a rozporządzenie o prowadzeniu DG przeczytałeś??
    :)
    Tekst:
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/ksiega_przychodo
    w_i_rozchodow/
    Opis:
    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/338,prowadzenie-p
    odatkowej-ksiegi-przychodow-i-rozchodow-przez-podatn
    ikow-niebedacych-rolnikami-rozporzadzenie-ministra-f
    inansow-z-dnia-26-sierpnia-2003-roku.html

    pzdr, Gotfryd