  • 11. Data: 2006-05-13 19:45:30
    Temat: Re: Podatek Vat od płodów rolnych
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale to jest norma.
    > Oczywiście pod warunkiem że klient sam jest VATowcem.
    >
    > Primo - od lat funkcjonuje f-ra VAT-RR i jest to zasada - czyli
    > jak sprzedawca sam się nie zgłosi że wystawi f-rę to zakładasz że
    > kupujesz u producenta który nie wystawia faktur - i wystawiasz
    > ty, a secundo wraz ze zmianami przy wejściu do UE taką możliwość
    > (ale nie jako zasadę) wprowadzono powszechnie.
    > Tak, możesz zawrzeć umowę że sklep RTV będzie ci (jako "firmie")
    > jako sprzedawca wystawiał f-ry VAT.
    > Co w tym dziwnego??

    No to normalne że sklep wystawia fakturę jeżeli ja kupuję. Ale
    nienormalne jeżeli ja wystawiam sklepowi jeżeli ja kupuję.

    Ale jeżeli to jest powszechne, to mea culpa :)

    p. m.

  • 12. Data: 2006-05-13 20:25:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, it was written:

    > Bo wg mojej wiedzy jest tak, że:
    > - rolnik sprzedaje np. świnię
    > - rolnik dostaje od kupujacego fakturę VAT RR na kwotę 1050zł brutto (1000zł
    > + 5% VAT)
    > - rolnik dostaje kasę 1050zł

    Mea culpa - pisałem "z głowy czyli z niczego".
    Oczywiście (z ustawy):
    "Kwota zryczałtowanego zwrotu podatku jest wypłacana rolnikowi
    ryczałtowemu przez nabywcę produktów rolnych."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-05-13 20:33:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, mvoicem wrote:

    > No to normalne że sklep wystawia fakturę jeżeli ja kupuję. Ale
    > nienormalne jeżeli ja wystawiam sklepowi jeżeli ja kupuję.
    >
    > Ale jeżeli to jest powszechne, to mea culpa :)

    Mea culpa że pomieszałem kolejność :)
    Oczywiście chodziło o to że klient wystawia f-rę sprzedawcy.

    Powszechne nie jest (primo większość sprzedawców pewnie nie wie
    że tak można, secundo wymaga podpisania "papieru") ale jest dozwolone:
    +++ ustawa +++
    8. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze
    rozporządzenia:
    [...]
    3) może określić przypadki, w których faktury mogą być wystawiane
    przez inne podmioty niż wymienione w ust. 1 i 2, oraz szczegółowe
    zasady i warunki wystawiania faktur w takich przypadkach.
    ---
    +++ rozporządzenie +++
    § 10.
    1. Nabywcy towarów i usług od podatnika, o którym mowa w § 8 ust. 1,
    mogą wystawiać faktury stwierdzające dokonanie dostawy towarów lub
    świadczenia usług oznaczone jako "FAKTURA VAT", w tym również faktury,
    o których mowa w § 14, w przypadku łącznego spełnienia następujących
    warunków:
    1) nabywca towarów lub usług:
    a) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym,
    b) ma zawartą z dokonującym dostawy towarów lub świadczącym usługi
    umowę odpowiadającą warunkom wymienionym w ust. 2, upoważniającą
    do wystawiania faktur, faktur korygujących i duplikatów - w imieniu
    i na rachunek dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy;
    ---

    Raczej jest to przeznaczone dla przypadku kiedy "mały" świadczy
    usługi dla niewielkiej ilości (np. 1 szt :>) "dużych" - co tu
    ukrywać że samozatrudnienia - ale może być stosowane zawsze
    jeśli strony tak się umówią (pisemnie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)