  • 1. Data: 2006-05-12 10:39:12
    Temat: Google AdSense
    Od: "Daniel" <d...@o...com.pl>

    Witam,

    Zerknąłem w archiwum grupy i temat już się przewijał ale chyba nigdy do
    końca nie został opisany.

    Czy ktoś ma doświadczenia w rozliczaniu dochodów osiągniętych z Google
    AdSense. Chodzi o przypadek osoby prowadzącej działalność gospodarczą. Jak
    to się ma do VATu i jak rozliczyć w KPiR.

    Pozdrawiam,

    Daniel

  • 2. Data: 2006-05-15 07:32:46
    Temat: Re: Google AdSense
    Od: Muriel <m...@g...eer.inv>

    Daniel wrote:

> [...]
    > AdSense. Chodzi o przypadek osoby prowadzącej działalność gospodarczą. Jak
    > to się ma do VATu i jak rozliczyć w KPiR.

    O ile wiem: Vatowi nie podlega, ale musisz wystawic fakture jesli jestes
    vatowcem.

    Czy to sie wpisuje w VAt-7 - nie wiem, wedlug opinii doradcy (patrz nizej)
    chyba nie, ale wedlug mojej chyba tak. Jest tam miejsce na sprzedaz
    nieopodatkowana - do czego moze sie go uzywac, jesli nie do tego?

    W kpir rozliczasz nrolmalnie. Jesli dobrze rozumiem to do kpir mozna
    przepisywac z ewidencji vat, ale niech mnie ktos poprawi jesli sie myle bo
    to skomplikowany temat.

    Wiecej moze przeczytasz w poradzie doradcy podatkowego w ebooku
    http://www.arystoteles.pl/google-adsense.php

  • 3. Data: 2006-05-16 06:43:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, Muriel wrote:

    > O ile wiem: Vatowi nie podlega, ale musisz wystawic fakture jesli jestes
    > vatowcem.

    Z czego to ma wynikać?
    Patrzę tak: trzeba by określić co to za źródło przychodu, jakoś nie mam
    100%-procentowego przekonania co do klasyfikacji, więc czytam co piszecie
    i usiłuję dojść :)
    Wiem że może chodzić o pogląd "VATowiec wystawia f-rę VAT" (w domyśle:
    na wszystko) ale wtedy mam kłopot: nie wystawiam f-r VAT na przychody
    z odsetek bankowych - źle robię?
    Albo na odszkodowanie - czy VATowiec powinien wystawić f-rę wewnętrzną
    (i w jakim celu)?
    A jeśli nie - to dlaczego ma ją wystawiać przy innych *nie podlegających*
    VATowi przychodach, skoro piszesz że "nie podlega"?
    Osobna sprawa to ustalenie co z tym podleganiem - dla mnie nie jest
    oczywiste (najem WNiP IMO podlega), niemniej jak powiadam: nie wiem
    jak podejść do jeża.
    Jednak jeśli przyjąć że "nie podlega" widzę niespójność.

    > Czy to sie wpisuje w VAt-7 - nie wiem, wedlug opinii doradcy (patrz nizej)
    > chyba nie, ale wedlug mojej chyba tak. Jest tam miejsce na sprzedaz
    > nieopodatkowana - do czego moze sie go uzywac, jesli nie do tego?

    Gdybam sobie luzem, ale podejrzewam zaliczenie do "innych przychodów",
    czyli takich nie stanowiących istoty DG (choć mogą być wcale pokaźne)
    jak rzeczone odsetki czy odszkodowania: mam nadzieję że się jakoś nie
    wyróżniam ;) i nikt nie zalicza odsetek bankowych do sprzedaży
    nieopodatkowanej, tym samym generując sobie konieczność liczenia
    proporcji sprzedaży (to że na koniec wykaże iż <0,25% i nie musi
    skorygować VAT nie zwalnia z konieczności uprzedniego wyliczenia tej
    proporcji, prawda?)

    > W kpir rozliczasz nrolmalnie.

    O, i tu chyba mamy ów "hak" co do KPiR: w kolumnie 7 czy 8?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)