  • 1. Data: 2006-05-12 19:44:05
    Temat: Podatek Vat od płodów rolnych
    Od: franek <f...@w...pl>

    Witam.

    Dwa lata temu sprzedawałem wiśnie do punkt skupu wiśni. Prowadzący skup
    przyjmował wiśnie i nie wystawiał faktury Vat , otrzymywałem karteczkę
    na której była wpisana data ,cena ,ilość i wartość przyjętych wiśni bez
    podatku Vat.
    Wypłata za sprzedane wiśnie następowała po kilku dniach.
    Karteczki z dostarczonych wiśni posiadam do dziś.
    Czy w taki sposób powinien odbywać sią skup wiśni?
    czy powinny być wystawiane faktury vat?
    Czy mam prawo ubieganie się zwrotu należnego podatku vat ,jaki procent i
    u kogo.
    Nadmieniam ,ze skup taką formę przyjmowania wiśni stosował od
    wielu lat i ze wszystkimi dostawcami.
    Dlaczego skupy płodów rolnych nie posiadają kas fiskalnych,dlaczego US
    nie widzą tego zjawiska /dotyczy to prawie wszystkich płodów rolnych/
    Właściciel budki z lodami posiada kasę fiskalną a skupy płodów rolnych
    nie posiadają i obraca ogromnymi piniędzmi.
    Proszę mi doradzić co należy zrobić z takim problemem.

    Franciszek.

  • 2. Data: 2006-05-13 00:19:35
    Temat: Re: Podatek Vat od płodów rolnych
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    franek napisał(a):
> [...]
    > nie posiadają i obraca ogromnymi piniędzmi.
    > Proszę mi doradzić co należy zrobić z takim problemem.

    Ale skoro to ty sprzedajesz te wiśnie, to ty powinieneś wystawić fakturę
    skupowi a nie odwrotnie. Jeszcze nie słyszałem żeby klient np. wchodził
    do sklepu, kupował np. telewizor, i jeszcze wystawiał sklepowi fakturę
    za tegoż. :)

    p. m.

  • 3. Data: 2006-05-13 00:20:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    franek napisał(a):
> [...]

    skupowi a nie odwrotnie. Jeszcze nie słyszałem żeby klient np. wchodził
    do sklepu, kupował np. telewizor, i jeszcze wystawiał sklepowi fakturę
    za tenże. :)

    p. m.

  • 4. Data: 2006-05-13 00:22:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mvoicem,

    Saturday, May 13, 2006, 2:20:02 AM, you wrote:

    [...]

> [...]

    [...]

> [...]
    > skupowi a nie odwrotnie. Jeszcze nie słyszałem żeby klient np. wchodził
    > do sklepu, kupował np. telewizor, i jeszcze wystawiał sklepowi fakturę

    Mnie bardziej zafrapował ten zwrot należnego VATu...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2006-05-13 05:59:49
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Hello mvoicem,
    >
    > Saturday, May 13, 2006, 2:20:02 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >

    > [...]
    >

    > Mnie bardziej zafrapował ten zwrot należnego VATu...

    Biegły w te klocki nie jestem, ale jest coś takiego jak faktura VAT RR i
    tam jest wszystko na odwrót... Poczytajcie zanim będziecie najeżdżać na
    naszych biednych rolników,oni tacy biedni, nie umieją faktury wystawić...

    pzdr

    Tomek

    Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

  • 6. Data: 2006-05-13 07:02:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, mvoicem wrote:

> [...]
    > sklepu, kupował np. telewizor, i jeszcze wystawiał sklepowi fakturę za tenże.

    Ale to jest norma.
    Oczywiście pod warunkiem że klient sam jest VATowcem.

    Primo - od lat funkcjonuje f-ra VAT-RR i jest to zasada - czyli
    jak sprzedawca sam się nie zgłosi że wystawi f-rę to zakładasz że
    kupujesz u producenta który nie wystawia faktur - i wystawiasz
    ty, a secundo wraz ze zmianami przy wejściu do UE taką możliwość
    (ale nie jako zasadę) wprowadzono powszechnie.
    Tak, możesz zawrzeć umowę że sklep RTV będzie ci (jako "firmie")
    jako sprzedawca wystawiał f-ry VAT.
    Co w tym dziwnego??

    Masz zaległości w czytaniu przepisów VAT ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-05-13 07:07:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mnie bardziej zafrapował ten zwrot należnego VATu...

    Dlaczego?
    Rolnicy oprócz możliwości rozliczania VAT (bodaj wtedy stawka
    oVATowania sprzedawanych płodów to 5% czy 7% albo jakoś tak)
    mają możliwość tzw. rozliczania "ryczałtem" - stawka VATu przy
    sprzedaży wynosi bodaj 3% i ta wartość jest zwracana.
    Zamiast rozliczania różnicy między naliczonym VATem ze sprzedaży
    a VATem z zakupów - przecież biorąc pod uwagę iż sprzedaż jest
    w stawce preferencyjnym zwrot VAT nie jest niczym dziwnym.
    Wyjątkowe jest jedynie prawo do uproszczenia na podstawie samej
    sprzedaży.
    Po prostu - rolnika zwolniono (znaczy: MOŻE być zwolniony) z całej
    papierkologii VAT, ogranicza się do zbierania f-r VAT-RR i może
    na podstawie ich ewidencji iść do US po zwrot VATu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-05-13 08:19:50
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Po prostu - rolnika zwolniono (znaczy: MOŻE być zwolniony) z całej
    > papierkologii VAT, ogranicza się do zbierania f-r VAT-RR i może
    > na podstawie ich ewidencji iść do US po zwrot VATu.

    Możesz jaśniej?

    Bo wg mojej wiedzy jest tak, że:
    - rolnik sprzedaje np. świnię
    - rolnik dostaje od kupujacego fakturę VAT RR na kwotę 1050zł brutto (1000zł
    + 5% VAT)
    - rolnik dostaje kasę 1050zł

    Po jaki zwrot VAT ma iść do US?

    Jak jest ze strony kupującego, to nie wiem dokładnie. Ale jak słyszałem, to
    moze odliczyc zapłacony VAT rolnikowi pod warunkiem rzeczywistej zapłaty
    rolnikowi.

  • 9. Data: 2006-05-13 08:22:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] napisał(a):

> [...]
    > moze odliczyc zapłacony VAT rolnikowi pod warunkiem rzeczywistej zapłaty

    No mnie sie tez wydawało że tak jest - rolnik dostaje ten "VAT należny
    do zwrotu" od kupującego a kupujący sobie go odzyskuje pomniejszając
    swój należny.
    I rolnik sie nie bawi z urzędem skarbowym w żadne zwroty.
    Zdaje sie tylko ewidencje tych faktur musi prowadzić.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2006-05-13 08:46:50
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Zdaje sie tylko ewidencje tych faktur musi prowadzić.

    Nic mi o tym nie wiadomo, ale zapytam żony - ona w tym siedzi :)