  • 1. Data: 2004-02-28 21:47:11
    Temat: Podatek akcyzowy od papierosów (długie)
    Od: Adam <a...@g...pl>

    Witam

    Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć jak oblicza się podatek akcyzowy od
    papierosów ?

    Według moich informacji akcyza na papierosy składa się z dwóch elementów
    1. Stawka kwotowa - 64 zł od 1000 sztuk papierosów
    2. Stawka procentowa - 25% od maksymalnej ceny umieszczonej na paczce
    papierosów

    Określona jest również minimalna stawka podatku akcyzowego na papierosy
    (jaka jest minimalna nie doczytałem się nigdzie)

    Obecnie maksymalna cena fajrantów wynosi = 3.30 zł
    z tego: Vat: 0.73
    Kwotowy: 1.28
    procentowy: 0.64
    Zostaje 0.65 zł na pokrycie kosztów produkcji zysk dla producenta i
    detalisty

    Od 1 maja stawki podatku akcyzowego mają wynosić:
    1. Stawka kwotowa - 120 zł od 1000 sztuk papierosów
    2. Stawka procentowa - 50 %

    Wynika z tego, że by zostalo 65 groszy na pokrycie kosztów i zysk fajranty
    będą kosztować 7.82 zł

    Vat: 1.72
    Kwotowy: 2.40
    procentowy: 3.05

    Idąc dalej, do końca 2008 roku akcyza ma wynosić:
    kwotowa 64 euro
    procentowa 57 %

    Czy paczka fajek będzie wtedy wynosić powyżej 20 zł ? (tak wynika z moich
    obliczeń)

    Potrzebuję to do pracy zaliczeniowej z podatków, a nie wiem czy dobrze liczę

    Za wszystkie komentarze z góry dziękuję

    Adam