  • 1. Data: 2003-04-02 07:15:28
    Temat: Podatek dochodowy.Jak zrobic korekte?
    Od: "Grisza" <r...@p...onet.pl>

    Prowadze (a w zasadzie zaczynam) DG i przez pomylke w KPiR w lutym wliczylem
    ubezpieczenie zdrowotne w koszty.

    Czy móglby mi ktos powiedziec jak to naprawic.

    Czy trzeba jakas korekte PIT-5 za luty robic?

    Czy wystarczy jesli w KPiR zrobie korekte poprzez dodanie do dochodu w marcu
    to co wliczylem w koszty w lutym i normalnie policze PIT-5?

    Pozdrawiam GR

  • 2. Data: 2003-04-02 08:35:09
    Temat: Re: Podatek dochodowy.Jak zrobic korekte?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Grisza wrote:

    >+ Prowadze (a w zasadzie zaczynam) DG i przez pomylke w KPiR w lutym wliczylem
    >+ ubezpieczenie zdrowotne w koszty.

    Rozumiem że odliczyłeś "podwójnie", czyli i od dochodu i od podatku ?
    :)
    [...]
    >+ Czy trzeba jakas korekte PIT-5 za luty robic?

    "Mój" US zażyczył sobie korekt (coś za pół roku) przy pominiętym
    przychodzie w wysokości 6 zł :>
    Odsetki za ten okres wynoszą poniżej złotówki (a dopiero od 2 zł
    są egzekwowalne), ale cóż robić - dura lex, sed lex... są "w prawie".
    Zadzwoń do "swojego" US - choć ustna odpowiedź nie ma żadnej mocy
    prawnej, to będziesz mniej więcej wiedział co i jak.
    Acha - ja dzwoniłem i na informację i bezpośrednio do działu
    podatków dochodowych - czyli tych, co później musieli ów stosik
    makulatury poukładać we właściwej teczce. Chcieli...

    pzdr, Gotfryd