  • 11. Data: 2015-10-27 13:28:20
    Temat: Re: Podatek katastralny a wybory
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Jacek,
    >
    > Friday, October 23, 2015, 2:25:19 PM, you wrote:

    [...]
    > Wiesz... koszt utrzymania to również koszt ogrzania tego

    To jedno z miejsc, w których podatek katastralny "strzela w innowację".
    Zaizolujesz (termicznie) budynek i masz więcej płacić podatku, więc
    logiki finansowej w tym nie ma, wyjdzie że lepiej NIE OCIEPLAĆ.

    > wyremontować.

    Owszem.
    Ale utrzymanie na "poziomie przeżycia", a nie marmurowych kafelków,
    nie jest aż takie drogie.

    > Nie widzę wielkich szans na wprowadzenie podatku katastralnego.

    Z powodu wyżej jest to jedno ze szczęść, bo przyczyniłby się do
    kolejnego cofania Polski w średniowiecze.
    No CHYBA że ustawa miałaby grubością dorównać ustawie o PIT czy
    VAT i przewidywać milion wyłączeń "dla biednych", faktycznie
    skutkujących tym, że nie płaciliby go bogaci/najbogatsi.
    Jak zawsze (przy ustawach z milionem wyłączeń).

    Abstrahuję od faktu, że WSZĘDZIE gdzie wprowadzano go pod hasłem
    "będzie niski", któryś kolejny rząd łatał nim dziurę budżetową,
    a także to, że przez "urzędową wycenę" jest faktycznie niesprawiedliwy
    (bo urzędnik do artysty się pofatyguje a do mafioza... niekoniecznie).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-10-29 00:55:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 13:28:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > skutkujących tym, że nie płaciliby go bogaci/najbogatsi.
    > Jak zawsze (przy ustawach z milionem wyłączeń).

    Z tego co pamiętam (czyli "z niczego" jak to mawiasz ;) to miałoby to
    zastąpić PIT. Obciążenie roczne wydaje się podobne (dla typowego przypadku,
    czyli średnie mieszkanie/średnie wynagrodzenie, nie emeryt w domu za
    milion), tylko uciec przed podatkiem dużo trudniej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl