  • 1. Data: 2004-05-20 19:02:09
    Temat: Podatek od ccp czy Vat???
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Chcę podpisac umowę (jako osoba prawna), na wykonanie pewnych prac za to mam
    otrzymać części od maszyny. I mam pytanie czy to podlega podatkowi od
    czynności cywilnoprawnych, czy ustawie Vat. Proszę o pomoc :)

  • 2. Data: 2004-05-20 20:35:40
    Temat: Re: Podatek od ccp czy Vat???
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 20 May 2004 21:02:09 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, M napisał(a):

    > Chcę podpisac umowę (jako osoba prawna), na wykonanie pewnych prac za to mam
    > otrzymać części od maszyny. I mam pytanie czy to podlega podatkowi od
    > czynności cywilnoprawnych, czy ustawie Vat. Proszę o pomoc :)

    Wykonanie czynnosci -> FV
    Otrzymane czesci -> FV

    Chyba, ze odbiorca prac jest osoba fizyczna.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-21 17:52:26
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wykonanie czynnosci -> FV
    > Otrzymane czesci -> FV
    >
    > Chyba, ze odbiorca prac jest osoba fizyczna.

    To nie jest osoba fizyczna, tylko urząd gminy. W zamian za usługę mamy
    otrzymać te cześci i gmina nie wystawi faktury tylko podpisze umowę z nami.
    Czyli z jednej strony my wykonamy usługę, a za to dostaniemy te części, czy
    to dalej podlega Vat. :)

  • 4. Data: 2004-05-21 18:21:06
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 21 May 2004 19:52:26 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, M napisał(a):

> [...]
    > Czyli z jednej strony my wykonamy usługę, a za to dostaniemy te części, czy

    W tym wypadku ty za usluge wystawiasz FV, a od umowy przekazania chyba
    bedzie PCC bo chociaz jednostki samorzadu terytorialnego sa od niego
    zwolnione, to art.5 ust. 2 mowi, ze w takiej sytuacji obowiazek zaplaty
    ciazy na pozostalych stronach tej czynnosci.
    Polecam jednak wnikliwa lekture ustawy o PCC.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    History is written by the victor.

  • 5. Data: 2004-05-21 18:37:47
    Od: "Wojtek" <a...@o...pl>

> [...]

    > ciazy na pozostalych stronach tej czynnosci.
    > Polecam jednak wnikliwa lekture ustawy o PCC.

    nie jest to transakcja kupna sprzedaży -> nie podlega PCC...

  • 6. Data: 2004-05-22 04:35:50
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 21 May 2004 20:37:47 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Wojtek
    napisał(a):

    > nie jest to transakcja kupna sprzedaży -> nie podlega PCC...

    A twoim zdaniem jaka - darowizna ?

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    You can only live once, but if you do it right, once is enough.

  • 7. Data: 2004-05-22 05:31:42
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > A twoim zdaniem jaka - darowizna ?

    umowa zlecenie/o dzieło, gdzie ekwiwalentem wynagrodzenia jest maszyna