  • 1. Data: 2004-05-20 18:16:54
    Temat: Wykup przedmiotu leasingu na os. prywatną - jak to jest?
    Od: Tomasz Fidecki <t...@s...com>

    Witam,

    Na wstępie uprzedzam nerwowych, że szukałem w googlach ale znalazłem
    tylko wątki z ubiegłego roku, a trochę się chyba pozmieniało ostatnio...

    Prowadzę jednoosobową DG i kończy mi się umowa leasingowa samochodu
    zawarta 25.10.2001. Dostałem od Raiffeisen'a ofertę wykupu za 3800 PLN
    netto. I teraz Raiffeisen twierdzi, że mogę pojazd wykupić albo jako
    osoba prywatna, albo jako firma. Mam w zawiązku z tym kilka pytań:

    1. Czy faktycznie mogę go wykupić jako osoba prywatna? Przeczytałem w
    archiwum, że tylko umowy leasingu zawarte przed październikiem 2001
    dopuszczają taki wariant. Jeśli jednak mogę, to co będzie w momencie,
    gdy będę sprzedawał auto powiedzmy za 30.000 PLN. Czy zapłacę podatek od
    wzbogacenia? Jakie inne pułapki podatkowe czyhają na mnie w tym wypadku?

    2. Jeśli dokonam wykupu na firmę, to jaką wartość środka trwałego
    powinienem wpisać do rejestru środków trwałych i z jaką wartością
    początkową powinienem amortyzować pojazd? Czy owe 3800 PLN netto, czy
    też faktyczną wartość rynkową pojazdu?

    3. Jeśli dokonam zakupu na firmę, to czy mogę sprzedać to auto osobie
    spokrewnionej (szwagrowi) za owe 3800 PLN netto?

    Wybaczcie być może niezbyt mądre pytania. Ale szukam najbardziej
    korzystnego dla mnie rozwiązania a nie jestem biegły w przepisach
    leasingowych.

    dziękuję z góry za odpowiedzi

    --
    Tomek F. (Fido__)