  • 11. Data: 2005-01-12 18:26:40
    Temat: Re: Podatek od darowizny?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości news:

    > jest jeden przypadek gdzie tak nie jest - spoldzielcze prawo do lokalu
    > (wlasnosciowe tez)
    > wtedy wchodzi do majatku wspolnego i nie ma znaczenia skad malzonek wzial
    na
    > to pieniadze...

    Jakaś podstawa do takiego twierdzenia?
    Tzn. nacjonalizacji własnościowego mieszkania męża przez żonę?

  • 12. Data: 2005-01-13 11:13:05
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Cavallino"
    > Jakaś podstawa do takiego twierdzenia?
    > Tzn. nacjonalizacji własnościowego mieszkania męża przez żonę?

    pewnie prawo o spoldzielczosci, nie znam dokladnie przepisow, ale sprawa
    ostatnio z sadu o dzial spadku...
    jesli dostales pieniadze skads i weszlo to do twojego majatku odrebnego i te
    pieniadze przeznaczyles na np przeksztalcenie prawa lokatorskiego we
    wlasnosciowe spoldzielcze - to chcac nie chcac weszlo to do majatku
    wspolnego (cos na temat zaspokojenia warunkow mieszkaniowych dla rodziny) -
    i ma to TYLKO znaczenie wlasnie w spoldzielczych prawach wlasnosci

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 13. Data: 2005-01-13 23:23:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    te
    > pieniadze przeznaczyles na np przeksztalcenie prawa lokatorskiego we

    W którym momencie to przekształcenie?
    W trakcie trwania wspólnoty?

    > - to chcac nie chcac weszlo to do majatku
    > wspolnego

    Nie o tym była mowa.
    Mowa była o tym że mieszkanie własnościowe - Twoje przed ślubem, po ślubie
    staje się również własnością Twojej drugiej połowy.

  • 14. Data: 2005-01-14 08:28:33
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Cavallino"

    > W którym momencie to przekształcenie?
    > W trakcie trwania wspólnoty?
    tak, nie wiem jak w innym wypadku, bo opisalam akurat jeden konkretny, ale
    dowiem sie przy okazji

    > Nie o tym była mowa.
    > Mowa była o tym że mieszkanie własnościowe - Twoje przed ślubem, po ślubie
    > staje się również własnością Twojej drugiej połowy.

    wogole byla o czym innym:-)
    to tak przy okazji wrzucilam, ze mozna miec "swoje" pieniadze, ktore mozna
    niechcacy przerobic na wspolne (nie kazdy, jak widac z opisanego przypadku,
    o tym wie)