  • 1. Data: 2003-11-20 09:55:08
    Temat: Podatek od darowizny - problem
    Od: "ls" <l...@p...onet.pl>

    Czesc
    Mam nastepujacy problem:
    4 lata temu kupilem mieszkanie (ok. 80000zl).
    Mialem jakies oszczednosci (nie pamietam ile), reszte (tez nie wiem ile)
    dolozyli rodzice (zalozmy ze cale 80000zl).
    Podatku nie zaplacilem.
    1) Jesli pojde teraz do US i opowiem o tym, to pewnie kaza cos zaplacic;
    pytanie: jak to nalicza, skoro dokladnych kwot nie pamietam i drugie pytanie:
    jakie odsetki nalicza (konkretnie jaki procent)?
    2) Jesli nie pojde do US, a oni nagle mnie wezwa i wtedy sprawa wyjdzie na jaw,
    to jakiego rodzaju i jakiej wysokosci poniose koszty?
    3) Jak mam rozumiec w ustawie o podatku od spadku i darowizn w Rozdz. 2, art. 6
    pkt. 4? Czy w moim przypadku powstal obowiazek podatkowy? Czy owym pismem,
    ktorym stwierdzono nabycie jest akt notarialny i obowiazek powstal? Czy tez
    powstanie on wtedy, kiedy powolam sie na okolicznosc dokonania darowizny przed
    US?
    pozdr.
    ls