  • 1. Data: 2002-08-09 06:59:26
    Temat: Podatek od dochodu
    Od: "Jack" <k...@p...onet.pl>

    Firma wypłaciła mi pieniądze natomiast nie odprowadziła zaliczka na podatek
    do mojego US.
    Oczywiście tych wypłat nie umieściła na zaszłorocznym Pit 8b
    W jaki sposób mogę domagać się zapłacenia podatku
    Jest to dla mnie korzystniejsze ponieważ korzystam z ulgi i podatek odzyskam
    Dzieki za info

  • 2. Data: 2002-08-09 07:32:31
    Temat: Re: Podatek od dochodu
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > W jaki sposób mogę domagać się zapłacenia podatku
    > Jest to dla mnie korzystniejsze ponieważ korzystam z ulgi i podatek odzy

    Proszę o skorygowanie jeżeli źle zrozumiałem:
    1.otrzymałeś wynagrodzenie w kwocie brutto bez potrącenia podatku
    2.chciałbyś teraz aby Ci potrącono podatek i wystawiono nowego Pita
    3.następnie chciałbyś złożyć skorygowane zeznanie roczne aby otrzymać zwrot
    potrąconego w punkcie 2 podatku
    4.do tej pory nie znalazłeś czasu aby zastanowić się nad sensem tej operacji

    Jeżeli dobrze rozpoznałem problem to moja rada jest taka:
    proponuje wykonać czynności z punktu 4

  • 3. Data: 2002-08-09 08:42:08
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Może chodzi o przypadek w którym firma wypłaciła pracownikowi wynagrodzenie
    netto, potrącając pdof, ale nie przekazała go na rachunek US(np z powodu
    braku kasy). tylko ze nie wiem dlaczego nie umieścili tego podatku w pit.
    ale nie wiem o co koledze konkretnie chodziło