  • 1. Data: 2003-12-30 19:35:12
    Temat: Podatek od nieruchomości
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Jeżeli nabyło się budowle w ciągu roku (w listopadzie) to nalezy dopłacić
    podatek za te 2 m-ce, czy płacic juz w nowym roku?

  • 2. Data: 2003-12-30 19:53:44
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, M wrote:

    >+ Jeżeli nabyło się budowle w ciągu roku (w listopadzie) to nalezy dopłacić
    >+ podatek za te 2 m-ce, czy płacic juz w nowym roku?

    A co ci Urząd powiedział ?
    (hint: podatek od nieruchomości płacę na podstawie *decyzji Urzędu
    Miasta*, no i podejrzewam że u ciebie tak samo ;) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-30 20:11:30
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > (hint: podatek od nieruchomości płacę na podstawie *decyzji Urzędu
    > Miasta*, no i podejrzewam że u ciebie tak samo ;) !)

    A skąd Urząd bedzie wiedział, że firma X zakupiła(a właściwie sama
    wyprodukowała budowle :) ), a teraz chce za nią płacic podatek od
    nieruchomości :). Jeżeli wprowadziliśmy ją do śr trwałych na 30 listopada?
    Chyba z tego wynika, ze trzeba skorygować deklaracje roczną i doliczyć
    odsetki za zwłokę od 15 grudnia do momentu zapłaty, ale nie wiem czy myśle
    prawidłowo :).
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-30 20:39:13
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "M" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli nabyło się budowle w ciągu roku (w listopadzie) to nalezy dopłacić
    > podatek za te 2 m-ce, czy płacic juz w nowym roku?

    Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z
    2002r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm.):

    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające
    powstanie tego obowiązku.

    2. Jeżeli okolicznością, od której jest uzależniony obowiązek podatkowy,
    jest istnienie budowli albo budynku lub jego części, obowiązek podatkowy
    powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowa
    została zakończona albo w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego
    części przed ich ostatecznym wykończeniem.

    Pozdrawiam

    Michał

    mec. Michał
    www.prawo.hg.pl