  • 1. Data: 2006-04-19 08:23:42
    Temat: Podatek od nieruchomości - nieuczciwy sprzedawca
    Od: "Krzysiek K." <k...@g...pl>

    Witam!

    Nabyłem nieruchomość, ale... przed zakupem nie sprawdziłem niestety czy
    sprzedawca uregulował wszystkie należności z tytułu podatku od nieruchomości.
    Oczywiście oświadczył on w akcie notarialnym, że konto jest czyste.
    Niestety skłamał bo dowiedziałem się już po zakupie w urzędzie gminy, że
    zaległości są i to za kilka lat wstecz.
    Sprawa dotyczy dwóch działek. Jedna jest moją wyłączną własnością, a druga
    (wąska działka przeznaczona na poszerzenie drogi) jest współwłasnością z
    sąsiadem, który nie mieszka w tym miejscu.
    Łączna kwota zaległości z należnymi odsetkami to ok. 700 zł.

    Czy mogę jakoś egzekwować zapłatę należności od sprzedającego mi nieruchomość?
    Czy koszty, formalności i czas związane z ewentualnym postępowaniem sądowym,
    etc. nie są zbyt duże, żeby warto było zabiegać o te 700 zł?
    Czy w przypadku współwłasności działki informację o wymiarze podatku czy też
    wezwania do zapłaty otrzymują obaj właściciele - chodzi mi o ustalenie czy
    współwłaściciel drugiej działki uchylał się od płacenia podatku podobnie jak
    sprzedający mi nieruchomość czy po prostu nie otrzymywał wezwań bo dostawała
    je tylko jedna strona?

    Z góry dziękuję za rady jak w tej sytuacji postąpić.
    --
    Pozdrawiam!

    Krzysiek K.