  • 1. Data: 2006-04-19 08:08:07
    Temat: jak długo prowadzić działalność?
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    Planuję w piwnicy mojego domu otworzyć siłownię, a tym samym zakupić
    niezbędny sprzęt na fakturę. Obawiam się jednak czy interes się powiedzie.
    Jeśli nie i będę musiał zrezygnować z tego typu zarobku to jak długo będę
    musiał prowadzić działalność aby US się nie przyczepiał, że kupiłem
    wyposażenie dla jaj? Czy są jakieś szczególne wymagania jesli chodzi o taki
    typ działalności (szatnia, prysznic,...)?
    mirek

  • 2. Data: 2006-04-19 21:00:25
    Temat: Re: jak długo prowadzić działalność?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, Mirek wrote:

> [...]
    > Jeśli nie i będę musiał zrezygnować z tego typu zarobku to jak długo będę
    > musiał prowadzić działalność aby US się nie przyczepiał, że kupiłem

    Nic się nie martw, US na tym stratny nie będzie.
    Jeśli chodzi o wyposażenie - to sprawdź że przy zamykaniu DG ujmuje się
    je w remanencie, a zarówno wyposażenie jak i ST w momencie sprzedaży są
    przychodem z DG.
    *Mimo że ta DG zostanie zamknięta*. Przez 6 lat.
    Czyli jak wyposażenie zostanie sprzedane - trzeba będzie rozliczyć
    "luzem" PIT-5 i zapłacić podatek (zaliczkę ściślej rzecz biorąc).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)