  • 1. Data: 2006-04-19 06:07:42
    Temat: PIT-5 i kwota do zapłaty
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Witam

    W tym miesiącu miałem pierwszy dochod. Deklarację wypełniam za pomocą
    programu ( pobiera sobie z bazy koszty i przychody ) Wyglada to tak ze
    przychod jest w wysokosci 3 tys, koszty 1,4 czyli wychodzi na dochod
    1,6zl. Jednak program nie liczy mi kwoty jaka bym musial zaplacic do US -
    wpisuje 0 . Czy to dlatego ze kwota miesci sie w kwocie wolnej od podatku ?

  • 2. Data: 2006-04-19 06:46:48
    Temat: Re: PIT-5 i kwota do zapłaty
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisuje 0 . Czy to dlatego ze kwota miesci sie w kwocie wolnej od podatku

    Tak. Kwota wolna to ponad 2700,00.

  • 3. Data: 2006-04-19 07:28:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Majkaa napisał(a):
    > Użytkownik "Marcin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ?
    > Tak. Kwota wolna to ponad 2700,00.

    No dobra, dawno mnie tu nie było i znowu krasnale sie rozszalały.
    Nie ma czegoś takiego jak kwota wolna od opodatkowania, to jest skrót
    myślowy nie mający odbicia w przepisach.

    Jest "kwota zmniejszająca podatek" wynikająca ze skali podatkowej.
    Wynosi ona 530,08zł rocznie.
    Co powoduje że jeżeli podatek jest narastająco w roku mniejszy niż
    530,08 to sie go nie płaci. Niemniej dochód do kwoty liczonej jako
    530,08/19% jest opodatkowany. Każda złotówka tego dochodu jest opodatkowana.

    Maddy przed pierwsza kawą

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-04-19 07:42:21
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 09:28:04 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> napisał:

    > No dobra, dawno mnie tu nie było i znowu krasnale sie rozszalały.
    > Nie ma czegoś takiego jak kwota wolna od opodatkowania, to jest skrót
    > myślowy nie mający odbicia w przepisach.

    Pobralem jakis formularz aktywny pit-5 i wpisalem przychody i koszty i on
    tez wpisal "zero", w programie ktorego uzywam wpisalem jakas fakture zeby
    byl dochod na nastepny miesiac i dopiero on wyliczyl kwote do zaplaty
    100zl ( odjal te ~530zl o ktorych pisales )