  • 11. Data: 2006-06-24 08:03:27
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży mieszkań
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Przy okazji Zytka ukróci proceder zatrudniania fachowców na budowach i
    > przy remontach na czarno; teraz każdy będzie żądał rachunku.

    Zytki już nie ma, ale pozostał projekt ustawy podatkowej, której zadaniem jest
    nieskończone opodatkowywanie ciągle tych samych pieniędzy podatników.
    Niestety :-(

    A co do zatrudniania na czarno, to jest to odpowiedź obywateli na drapieżność
    Państwa. Z jednej strony płacze się, że buduje się mało mieszkań. Z drugiej
    strony likiwiduje się wszelkie ulgi i odliczenia, w tym budowlane. Z trzeciej
    strony wprowadza się całą masę podatków, w tym niezliczone podatki od czynności
    cywilno prawnych, podnosi się stawki VAT itp. itd. A ludzie po prostu chcą żyć
    i mieć gdzie mieszkać, stąd każdy "orze jak może" i czasami zatrudnia na czarno.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 12. Data: 2006-06-24 08:37:25
    Od: e...@o...pl

    I jeszcze jedno:
    Chodzi nie o to, aby oszukać fiskusa, tylko aby się mu nie dać oskubać do gołej
    skóry. To duża różnica. Bowiem apetyt Państwa na nasze pieniądze nie ma
    żadnych granic, i trzeba umieć korzystać z prawa tak, aby "wilk był syty i owca
    cała". W przeciwnym razie "wilk będzie syty (choć bez przesady) a z owcy
    zostaną same kości".

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 13. Data: 2006-06-30 08:17:32
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Sprzedam
    > Wygląda na to, że nie.
    > Haracz ma być od mieszkań kupionych po 31 grudnia 2006.

    Ale właściwie z czego wynika, że haracz będzie płacony od mieszkań kupionych
    po 31 grudnia 2006 ? To jest optymistyczna wiadomość dla wielu, tylko czy ma
    potwierdzenie w przedstawionej przez MF propozycji ustawy ? Ja nie potrafię
    się doszukać takiego potwierdzenia.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 14. Data: 2006-06-30 15:16:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006, e-kran wrote:

    > Ale właściwie z czego wynika, że haracz będzie płacony od mieszkań kupionych
    > po 31 grudnia 2006 ?

    Jak mniemam - z praw nabytych.
    Na tej samej zasadzie, na której mimo że "duża" ulga budowlana już
    dawno zatarła się w mrokach niepamięci z rzadka wyskakuje ktoś
    kto jeszcze odlicza.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-07-02 00:03:28
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A o to że twierdzenie iż "nabycie"=="zakup" jest fałszywe
    > awanturowałem się nie dalej jak przedwczoraj, wnoszę o niewyciąganie
    > ze zmnie ponownie tych samych argumentów :)
    > Dla googla można tylko wspomnieć że "nabycie" może mieć miejsce
    > przykładowo na drodze darowizny czy oszustwa (nie krzyczeć,
    > fakt czy podlega pod podatek jest drugorzędny - chodzi o wykazanie
    > idei!)
    ostatnia lektura ustawy o podatku akcyzowym mniej więcej zrównuje takie
    posiadanie z zakupem, więc nie jest w stanie mnie juz prawie zaskoczyć
    nic - bez względu na wszelkie kodeksy cywilne, konsumenckie i inne
    sporzedażowo-zakupowe

    to i nabycie na drodze PRZYZNANIA takiego prawa niczym
    > dziwnym nie jest, nie? ;)

    mo właśnie jest, i dlatego dalej głosno się buntuję

    > Nabycie spółdzielczego prawa lokatorskiego wiąże się z wydatkiem
    > - wniesieniem wkładu do spółdzielni.

    i tu się zgadza, ale nie jest to same z nabyciem - jeszcze raz się
    powtórzę - przyznanie lokatorskieo prawa do mieszkania nie upoważnia
    mnie do niczego, poza prawem do zajmowania lokalu - w momencie
    opuszczenia tego lokalu mam prawo do zwrotu wkładu, który uznaję na
    równi z kaucją w mieszkaniu komunalnym - o ile jeszcze cos takiego istnieje
    taki wkład "ma" oczywiście odrobinę większe prawa od wspomnianej kaucji,
    ale nie za bardzo można uznać to coś za posiadanie czegoś - dla mnie
    jest to kaucja i tyle
    > Fakt że nie jest to "zapłata za zakup" nie znaczy że nie jest
    > to "wydatek związany z nabyciem prawa" - jest w sposób oczywisty,
    > bo brak wkładu uniemożliwia nabycie prawa.
    > Mamy nabycie prawa.
    > Mamy wydatek związany z nabyciem prawa - o który wolno obniżyć
    > podstawę opodatkowania.
    > Krótko mówiąc: czepiasz się ;) (a ustawodawca pod pozorem dobroci
    > dla obywateli wstawił zapis praktycznie bezużyteczny dla sprzedających
    > mieszkanie).

    czepiam się jedynie tekstu przytocznego, bo mimo, że nie sprawdziłam
    dokładnego brzmienia projektu - od wielu lat staram się projekty omijać
    bardzo szerokim łukiem, ponieważ później nie pamietam, która wersja
    poszla do druku;>- to jestem więcej niż pewna, że mowa jest o
    przeznaczeniu środków na wkład czy wpłatę z tytułu lokatorskiego prawa
    do ........ czy coś w tym stylu, a nie na kupno spółdzielczego prawa

    > Tak, ale nieprawidłowo ;)

    jak najbardziej prawidłowo - juz teraz nawet pełnymi zdaniami

    > IMO dalej nie masz racji ;P

    nie szkodzi, przyzwyczaiłam się;-)))

    g.

  • 16. Data: 2006-07-03 18:32:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Jul 2006, gonia wrote:

    > dokładnego brzmienia projektu - od wielu lat staram się projekty omijać
    > bardzo szerokim łukiem, ponieważ później nie pamietam, która wersja poszla do
    > druku;>

    W tym coś jest - poczekać wypadnie na ustawę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)