  • 1. Data: 2007-07-16 00:00:01
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    czy mogę zaliczyć wpłacony wkład mieszkaniowy do kosztów nabycia
    mieszkania

  • 2. Data: 2007-07-16 06:05:25
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2007 17:00:01 -0700, Anija napisał(a):

    > czy mogę zaliczyć wpłacony wkład mieszkaniowy do kosztów nabycia
    > mieszkania

    A zwrócą ci ten wkład po sprzedaży?

  • 3. Data: 2007-07-16 06:39:41
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    On 16 Lip, 08:05, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > A zwrócą ci ten wkład po sprzedaży?

    Wydaje mi się, że wkład ten został doliczony do ceny mieszkania

  • 4. Data: 2007-07-16 07:36:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Anija" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > A zwrócą ci ten wkład po sprzedaży?

    >Wydaje mi się, że wkład ten został doliczony do ceny mieszkania

    A co rozumiesz poprzez "cenę mieszkania" i "wkład mieszkaniowy"?
    Wróżki wyginęły.

  • 5. Data: 2007-07-16 07:56:12
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    On 16 Lip, 09:36, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > A co rozumiesz poprzez "cenę mieszkania" i "wkład mieszkaniowy"?

    właśnie tutaj mam problem. cena przeksztłenia mieszkania (którą ja
    zapłaciłam) to różnica pomiedzy wkladem budowlanym a zrewaloryzowanym
    wkładem mieszkaniowym (wniesonym przeze mnie de facto do spółdzielni).
    teraz musze je sprzedac i cenę rynkowa uzyskałam dużo większą. dochód
    ze sprzedazy moge pomniejszyć o koszty nabycia i stąd moje pytanie,
    czy koszty nabycia to tylko ta cena, czy też liczy się takze to co
    wczesniej wniosłam do spółdzielni.

  • 6. Data: 2007-07-16 08:19:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    >ze sprzedazy moge pomniejszyć o koszty nabycia i stąd moje pytanie,
    >czy koszty nabycia to tylko ta cena, czy też liczy się takze to co

    No zdecydowanie tak, przecież bez wpłaty wkładu mieszkaniowego mieszkania
    byś nie kupiła.
    Tyle że nie wiem jak z tą rewaloryzacją - z nią może być gorzej.
    A bez niej to pewnie będą śmieszne kwoty.

  • 7. Data: 2007-07-16 08:26:58
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    On 16 Lip, 10:19, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > No zdecydowanie tak, przecież bez wpłaty wkładu mieszkaniowego mieszkania
    > byś nie kupiła.
    > Tyle że nie wiem jak z tą rewaloryzacją - z nią może być gorzej.
    > A bez niej to pewnie będą śmieszne kwoty.

    wykończy mnie US jak się okaże, że nie podchodzi to do odliczenia. co
    raz częściej myślę o tym, ze ten kraj działa przeciwko obywatelom :(

  • 8. Data: 2007-07-16 09:06:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Anija" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >wykończy mnie US jak się okaże, że nie podchodzi to do odliczenia. co
    >raz częściej myślę o tym, ze ten kraj działa przeciwko obywatelom :(

    A nie mieszkałaś w tym mieszkaniu 5 lat?
    Bo tylko w takim przypadku należy się podatek przy sprzedaży mieszkania.

  • 9. Data: 2007-07-16 09:38:00
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    On 16 Lip, 11:06, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > A nie mieszkałaś w tym mieszkaniu 5 lat?
    > Bo tylko w takim przypadku należy się podatek przy sprzedaży mieszkania.

    mieszkałam nawet 10 lat z tym, że było to mieszkanie lokatorskie a od
    tego roku jest własnosciowe dopiero. I z tym wpakowałam się w 19%
    podatek

  • 10. Data: 2007-07-16 10:35:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    >mieszkałam nawet 10 lat z tym, że było to mieszkanie lokatorskie a od
    >tego roku jest własnosciowe dopiero. I z tym wpakowałam się w 19%

    Jesteś w 100% pewna, że te 5 lat to się liczy DOPIERO od daty
    przekształcenia prawa lokatorskiego we własnościowe?