  • 11. Data: 2007-07-16 10:55:38
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    On 16 Lip, 12:35, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Jesteś w 100% pewna, że te 5 lat to się liczy DOPIERO od daty
    > przekształcenia prawa lokatorskiego we własnościowe?

    niestety interpretacja przepsów przez MF jest jak najbardziej
    niekorzystna dla podatnika. (choć przyznam szczerze, że ta ulga
    meldunkowa to gruby przekręt jak dla mnie - wydawałoby się, że w tej
    kwestii nie da się tak niekorzystnie interpretować)

  • 12. Data: 2007-07-16 18:30:18
    Od: Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl>

    Anija pisze:
> [...]
    > meldunkowa to gruby przekręt jak dla mnie - wydawałoby się, że w tej
    > kwestii nie da się tak niekorzystnie interpretować)

    Z tego co wiem nie ma znaczenia termin przeksztalcenia mieszkania we
    wlasnosciowe a okres zameldowania. Moim zdaniem nie zaplacisz podatku.

  • 13. Data: 2007-07-16 19:38:24
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    On 16 Lip, 20:30, Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl> wrote:

    > Z tego co wiem nie ma znaczenia termin przeksztalcenia mieszkania we
    > wlasnosciowe a okres zameldowania. Moim zdaniem nie zaplacisz podatku.

    chciałabym, żeby tak było ale czytałam odpowiedz MF na interpelację
    poselska i niestety tak nie jest

  • 14. Data: 2007-07-16 20:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jul 2007, Cavallino wrote:

    > Jesteś w 100% pewna, że te 5 lat to się liczy DOPIERO od daty przekształcenia
    > prawa lokatorskiego we własnościowe?

    O ile wiem, działa to tak że w ustawie zapisano "od nabycia".
    A poprzednio było nie mieszkanie, lecz "prawo" - nabyto zupełnie nową
    wartość. I fakt że odbyło się to drogą przekształcenia nie zmienia faktu
    iż "nabycie" jest z tą datą.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-07-17 07:48:57
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    A ja mam dalej watpliwości dotyczące dochodu ze sprzedaży
    nieruchomości. Jak go obliczyć. Różnica pomiedzy cena sprzedazy a ceną
    nabycia jest kolosalna. Gdyby było odwrotnie US na pewno zastanawiałby
    się skąd taka różnica i kazał mi tłumaczyc się. Co wliczyć w cenę
    nabycia: czy wliczyć tam wkład mieszkaniowy niezbędny do
    przeksztlcenia mieszkania?
    Może ktoś mi pomoże w tej kwestii!!!

  • 16. Data: 2007-07-17 07:56:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > O ile wiem, działa to tak że w ustawie zapisano "od nabycia".

    Jasne, ale czego?

    > A poprzednio było nie mieszkanie, lecz "prawo"

    I dalej zapewne jest prawo, tyle że uległo modyfikacji, z lokatorskiego na
    własnościowe.

  • 17. Data: 2007-07-17 07:57:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Anija" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    >się skąd taka różnica i kazał mi tłumaczyc się. Co wliczyć w cenę
    >nabycia: czy wliczyć tam wkład mieszkaniowy niezbędny do

    A czego nie zrozumiałaś z pierwszej odpowiedzi na to samo pytanie?

  • 18. Data: 2007-07-17 08:01:52
    Od: Anija <a...@p...onet.pl>

    A ja mam dalej watpliwości.jak obliczyć dochód ze sprzedaz? Cena
    nabycia znacznie odbiega od ceny zbycia. Gdyby bylo na odwrót to US
    kazłaby mi się gęsto tłumaczyć. Czy do ceny nabycia moge wliczyc
    koszty wkładu mieskzaniowego, niezbędnego do wykupu mieszkania?

  • 19. Data: 2007-07-17 08:05:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Anija" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >kazłaby mi się gęsto tłumaczyć. Czy do ceny nabycia moge wliczyc
    >koszty wkładu mieskzaniowego, niezbędnego do wykupu mieszkania?

    Trzeci raz to samo pytanie.
    Co chcesz uzyskać?
    Wkurzyć grupowiczów?

  • 20. Data: 2007-07-17 08:51:40
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    Anija pisze:
    > Cena nabycia znacznie odbiega od ceny zbycia. Gdyby bylo na odwrót

    Na odwrót, czyli gdyby nie odbiegała?

    --
    Yarek