  • 1. Data: 2009-08-10 10:31:47
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "Bartosz Zoltak" <bzoltak @ wp . pl>

    Zbliza mi sie termin zaplaty podatku za sprzedane mieszkanie...

    We wrzesniu 2007 sprzedałem mieszkanie (kupione przed 2007). Po sprzedazy
    zlozylem oswiadczenie, ze wykorzystam uzyskana kwote na cele mieszkaniowe.

    W listopadzie 2007 roku kupilem inne mieszkanie, ale w 100% na kredyt
    W akcie notarialnym jest zapisane, ze zaplata za mieszkanie nastapi z
    udzielonego mi kredytu.

    Pytanie - czy to mieszkanie kupione w listopadzie 2007 mozna potraktowac
    jako wykorzystanie kwoty [ze sprzedazy wczesniejszego mieszkania] na cele
    mieszkaniowe i tym samym zostac zwolnionym z podatku?

    Dzieki za wszelkie wskazowki

    Pozdrawiam,
    Bartosz Zoltak
    www.szyfrowanie.com

  • 2. Data: 2009-08-10 10:48:08
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "Bartosz Zoltak" <bzoltak @ wp . pl>

    Nie wiem, czy to moze miec znaczenie, ale to drugie mieszkanie, kupione na
    kredyt w listopadzie 2007, sprzedałem w listopadzie 2008 i spłaciłem kredyt.
    W akcie notarialnym jest zapisane, ze kwota ze sprzedazy zostanie
    przeznaczona na splate kredytu.

  • 3. Data: 2009-08-10 13:51:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartosz Zoltak wrote:
> [...]
    > jako wykorzystanie kwoty [ze sprzedazy wczesniejszego mieszkania] na cele
    > mieszkaniowe i tym samym zostac zwolnionym z podatku?

    przecież ich nie wykorzystałeś na kupno mieszkania, bo kupiłeś je na
    kredyt, więc w ogóle nie ma o czym dyskutować.

    Możesz z tych pieniędzy natomiast kredyt na mieszkanie spłacić i wtedy
    przejdzie.

  • 4. Data: 2009-08-10 13:52:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartosz Zoltak wrote:
> [...]
    > kredyt w listopadzie 2007, sprzeda?em w listopadzie 2008 i sp?aci?em kredyt.
    > W akcie notarialnym jest zapisane, ze kwota ze sprzedazy zostanie

    No to w ogóle nie wykorzystałeś pieniędzy ze sprzedanego mieszkania.