  • 1. Data: 2009-08-10 12:02:44
    Temat: podatek za sprzedaż sprzętu
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Proszę o pomoc, gdyż nie wiem jakie są przepisy prawne dot. tej kwesti..
    Czy za sprzedaż aparatu fotograficznego np. na allegro wraz z obiektywem i
    filtrem do obiektywu i kartą pamięci, którego np. sprzedawałoby się za 2000
    PLN należałoby zapłacić podatek.
    Sprzęt jest używany przez rok i kupując go zapłaciło się już podatek VAT.
    Aparat i obiektyw kupowany był w zestawie, a reszta osobno. Na wszystkie
    sprzętu zapłaciło się już więc podatek.
    Czy sprzedając ten sprzęt byłby podwójnie opodatkowany?

    Proszę o pomoc
    heyoo

  • 2. Data: 2009-08-10 13:22:01
    Temat: Re: podatek za sprzeda? sprzetu
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2009 o 14:02:44 Alojzy Majchrzak <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Prosze o pomoc, gdy? nie wiem jakie s? przepisy prawne dot. tej kwesti..
    > Czy za sprzeda? aparatu fotograficznego np. na allegro wraz z obiektywem i
    > filtrem do obiektywu i kart? pamieci, którego np. sprzedawa?oby sie za 2000
    > PLN nale?a?oby zap?aciae podatek.
    > Sprzet jest u?ywany przez rok i kupuj?c go zap?aci?o sie ju? podatek VAT.
    > Aparat i obiektyw kupowany by? w zestawie, a reszta osobno. Na wszystkie
    > sprzetu zap?aci?o sie ju? wiec podatek.
    > Czy sprzedaj?c ten sprzet by?by podwójnie opodatkowany?

    Chodzi o aparat osobisty, niezwiązany z działalnością gospodarcza,
    taki którym pstryka się fotki cioci na imieninach i niedźwiedzie w górach
    (chodzi mi o sposób używania a nie jego wyposażenie)?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-08-10 13:31:41
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taki którym pstryka się fotki cioci na imieninach i niedźwiedzie w górach
    > (chodzi mi o sposób używania a nie jego wyposażenie)?

    Aparat nie byl kupowany na firme, byl kupowany do celow prywatnych, do
    focenia na imieninach, urodzinach, wyjazdach na wakacje.

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 4. Data: 2009-08-10 13:42:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2009 o 15:31:41 MZ <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Aparat nie byl kupowany na firme, byl kupowany do celow prywatnych, do
    > focenia na imieninach, urodzinach, wyjazdach na wakacje.

    Wg mnie PIT się nie należy, bo aparat był używany ponad pół roku,
    VATu nie będzie bo jest to sprzedaż niezwiązana z działalnością gospodarczą,
    ew PCC będzie u nabywcy, ale zdaje się od ostatnich zmian 1,5 roku temu
    sprzedawca nie musi się tym przejmować

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-08-10 13:46:15
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarczą,
    > ew PCC będzie u nabywcy, ale zdaje się od ostatnich zmian 1,5 roku temu

    OK To super.

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 6. Data: 2009-08-10 13:54:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2009 o 15:46:15 MZ <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > OK To super.

    Tylko pamiętaj że ja nie jestem doradcą podatkowym :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek