  • 1. Data: 2007-08-27 19:13:13
    Temat: Podatek od sprzedaży nieruchomości
    Od: "eNWu" <w...@w...interia.pl>

    Witam
    Kupiłem w 2003 roku dom ze sporą działką - na zakup wziąłem kredyt
    hipoteczny. W bieżącym roku (a więc przed upływem 5 lat od daty zakupu)
    sprzedaję część działki - jestem więc zobowiązany zapłacić 10% podatku od
    sprzedaży nieruchomości (10% bo nieruchomość nabyta jest przed 1 stycznia
    2007, a więc liczymy wg starych zasad opodatkowania sprzedaży
    nieruchomości). Mogę również skorzystać z przysługującego mi wg starych
    przepisów prawa do odliczenia od podstawy opodatkowania wartości wziętego
    kredytu oraz zapłaconych od niego odsetek. I tu nasuwa mi się pytanie: czy
    do wartości, którą mogę odliczyć, należy brać tylko te kwoty rat i odsetek,
    które zapłacę po sprzedaży działki, czy mogę również doliczyć raty zapłacone
    jeszcze przed sprzedażą tej działki ?

    --
    eNWu