  • 1. Data: 2007-08-27 15:10:36
    Temat: gielda a pit i praca za granica
    Od: V <f...@f...fake>

    Witam,

    Jak sie rozlicza dochody z gieldy jezeli osoba pracuje za granica,
    (mieszka tez)?

    czy trzeba skladac zwykly pit? czy dochody z zagranicy maja tu wplyw na
    prog potatkowy?

    --
    V.

  • 2. Data: 2007-08-27 15:21:55
    Temat: Re: gielda a pit i praca za granica
    Od: u...@g...pl

    > Jak sie rozlicza dochody z gieldy jezeli osoba pracuje za granica,
    > (mieszka tez)?
    >
    > czy trzeba skladac zwykly pit? czy dochody z zagranicy maja tu wplyw na
    > prog potatkowy?

    Trzeba skladac. Dochody z zagaranicy maja wplyw na prog, jak bardzo to
    zalezy za ktora granica jestes.

    Usjwo

    PS. Zalozylem ze dochody z gieldy sa opodatkowane, bo tego nie wiem.

  • 3. Data: 2007-08-27 15:56:18
    Od: V <f...@f...fake>

    usjwo//at//gazeta.pl wrote:

    > Trzeba skladac.

    a wiec jednak. gdzies slyszalem ze do tego jest inny formularz.

    > Dochody z zagaranicy maja wplyw na prog,

    to ze maja na "zwykle" zeznanie podatkowe to wiedzialem, ludzilem sie ze
    w przypadku gieldy bedzie inaczej. no ale coz, dochod to dochod...

    > jak bardzo to
    > zalezy za ktora granica jestes.

    tam gdzie wyjechali ci co zaglosowali na pis ;)

    > PS. Zalozylem ze dochody z gieldy sa opodatkowane, bo tego nie wiem.
    sa.

    dzieki za odpowiedz.

    --
    V.

  • 4. Data: 2007-08-27 16:05:09
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w przypadku gieldy bedzie inaczej. no ale coz, dochod to dochod...

    > tam gdzie wyjechali ci co zaglosowali na pis ;)

    Dochody z giełdy są opodatkowane ryczałtem 19% i nie wpływają na "progi".
    Składasz PIT38 .

    Pzdr-Kriss

  • 5. Data: 2007-08-27 16:35:38
    Od: V <f...@f...fake>

    Kriss wrote:

    > Dochody z giełdy są opodatkowane ryczałtem 19% i nie wpływają na "progi".
    > Składasz PIT38 .

    Tylko i wylacznie PIT38 jesli nie mam innych dochodow w PL? Nikt mnie
    nie zapyta o moje dochody tutaj?

    pozdr,

    --
    V.

  • 6. Data: 2007-08-27 17:10:26
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Tylko i wylacznie PIT38 jesli nie mam innych dochodow w PL? Nikt mnie
    > nie zapyta o moje dochody tutaj?
    >
    > pozdr,
    >

    > --
    > V.

    Gdzie się rozliczasz ? Masz inne dochody ? Masz inne dochody w RP? Podaj więcej
    danych - kraj , okres pobytu , czy płacisz TAM jakieś podatki , czy posiadasz
    certyfikat rezydencji podatkowej itd ?
    Bez tych informacji - nie da rady pomoc Ci więcej.

    Pzdr- Kriss

  • 7. Data: 2007-08-27 19:42:37
    Od: V <f...@f...fake>

    Kriss pisze:

> [...]
    > certyfikat rezydencji podatkowej itd ?
    > Bez tych informacji - nie da rady pomoc Ci więcej.

    pracuje i place podatki w Irlandii. W RP nie mam zadnych dochodow.
    Jestem tu dwa i pol roku.

    Certyfikatu nie mam, niestety.

    Pytanie zadalem bo zastanawiam sie czy warto to (gielde a dokladniej
    konto w DM) brac na siebie i placic jakies kosmiczne podatki w RP z
    powodu dochodow tutaj, czy po prostu poprosic kogos z rodziny o
    zalozenie konta w DM.

    pzdr,

    --
    V.

  • 8. Data: 2007-08-28 20:02:52
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > konto w DM) brac na siebie i placic jakies kosmiczne podatki w RP z
    > powodu dochodow tutaj, czy po prostu poprosic kogos z rodziny o

    Pytanie zadałeś w sposób sugerujący stan zastany a nie planowany.
    Jeśli na dzień dzisiejszy nie masz rachunku w DM albo do dnia dzisiejszego nie
    złożyłeś certyfikatu rezydencji w DM to zrób to przed 31 grudnia 2007. W RP -
    nie bedziesz musiał składać PIT-a a całość dochodów rozliczysz w miejscu
    rezydencji podatkowej.Czy bedzie to korzystne ? Pytaj Iralndzkich doradców
    podatkowych. Uprzedzam - nie bedzie tanio.No chyba , że irlandzka grupa
    dyskusyjna jest równie uprzejma jak pl.

    Pzdr- Kriss

  • 9. Data: 2007-08-28 22:25:10
    Od: V <f...@f...fake>

    Kriss pisze:

> [...]
    > podatkowych. Uprzedzam - nie bedzie tanio.No chyba , że irlandzka grupa

    pzdr.