  • 1. Data: 2007-04-28 22:42:07
    Temat: Podatek od zyskow kapitalowych dla nie-rezydenta
    Od: Lukasz <l...@g...com>

    Mieszkam na stale w USA i chcialbym zainwestowac w fundusze
    inwestycyjne w Polsce. Nie mam numeru NIP, jak rowniez nie jestem
    nigdzie zameldowany w Polsce. Od konsultanta mBanku dowiedzialem sie,
    ze do otwarcia rachunku (z mozliwoscia kupowania funduszy) nie jest
    potrzebny numer NIP, ale podatki od zyskow kapitalowych beda
    automatycznie odprowadzane (19%). Nie bede tez musial rozliczac sie z
    US w Polsce, ani tez nie dostane PIT-u na koniec roku. Czy
    rzeczywiscie to tak wyglada? Gdzie indziej dowiedzialem sie, ze
    podatek ten nie jest automatycznie odprowadzany, jesli dana osoba
    rozlicza sie poza Polska i posiada tzw. certyfikat rezydencji
    (cokolwiek to ma oznaczac).

    Lukasz