  • 41. Data: 2012-09-20 13:55:55
    Temat: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 09/20/2012 01:24 PM, Wojciech Bancer wrote:

    > Dobra. Od dwóch lat mam przychód 0 (słownie zero zł) z działalności.
    > Co mi grozi?

    Kontrola US ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 42. Data: 2012-09-20 14:13:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-20, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    [...]

    > Kontrola US ;)

    Ale kontrola nie oznacza kary. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2012-09-20 14:26:52
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 13:46, spp pisze:

    > Proponuję w drugą stronę - etat za 10.000 zł/mc i działalność
    > gospodarcza o takim samym dochodzie.
    > Jak wtedy rozkładają się te obciążenia?

    Ale nikt nie twierdzi że działacze gospodarczy z wysokimi zarobkami są
    "karani". Przeciwnie, była mowa o tych z małymi zarobkami.

    I mówienie o karze jest trochę zabiegiem retorycznym, czego niektórzy
    wydają się nie dostrzegać.

    p. m.

  • 44. Data: 2012-09-20 14:28:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 13:24, Wojciech Bancer pisze:

    > Dobra. Od dwóch lat mam przychód 0 (słownie zero zł) z działalności.
    > Co mi grozi?

    Grozi Ci opłacanie składek w wysokości ~800zł.

    p. m.

  • 45. Data: 2012-09-20 14:43:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 14:26, m pisze:

    > Ale nikt nie twierdzi że działacze gospodarczy z wysokimi zarobkami są
    > "karani". Przeciwnie, była mowa o tych z małymi zarobkami.

    :)
    Wiem.
    Moje stwierdzenie że nie tylko drobni 'działacze gospodarczy' są
    'karani' przez ZUS też jest z tej płaszczyzny. :)

    > I mówienie o karze jest trochę zabiegiem retorycznym, czego niektórzy
    > wydają się nie dostrzegać.

    To było oczywiste. Ale jak troll z trollem się zaweźmie to ... powstaje
    flejm. ;)

    --
    spp

  • 46. Data: 2012-09-20 14:52:40
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 14:43, spp pisze:

    > :)
    > Wiem.
    > Moje stwierdzenie że nie tylko drobni 'działacze gospodarczy' są
    > 'karani' przez ZUS też jest z tej płaszczyzny. :)

    Jednak skala tej "kary" ... tylko bardzo drobni działacze muszą oddawać
    więcej niż zarobili.

    p. m.

  • 47. Data: 2012-09-20 15:03:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-20 14:52, m pisze:

    > Jednak skala tej "kary" ... tylko bardzo drobni działacze muszą oddawać
    > więcej niż zarobili.

    To tak jak z mandatem za parkowanie w miejscu niedozwolonym - jeden
    stanął, aby kupić gazetę - stracił, drugi stanął, aby zarobić 5000zł - i
    ten wyjdzie na plus. Kara jednak pozostanie karą.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2012-09-20 15:24:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-20, m <m...@g...com> wrote:

    > Grozi Ci opłacanie składek w wysokości ~800zł.

    Ale to mi "grozi" niezależnie od tego czy przychód mam 0, czy > 10000 zł.
    Liwiusz sugerował istnienie jakiejś specjalnej kary dla ludzi z niskimi
    przychodami, więc pytałem o podstawę prawną.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2012-09-20 15:37:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-20, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > I mówienie o karze jest trochę zabiegiem retorycznym, czego niektórzy
    > wydają się nie dostrzegać.

    Przecież wyraźnie dałem znać że wiem o co chodzi o tu:
    I dałem wyraz swojej opinii dla jego sformułowania. A że dalej
    Liwiusz nie odpuścił, to zacząłem już grzecznie prosić o podstawę
    prawną, skoro już się tej swojej wersji tak wiernie przyczepił. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2012-09-20 15:48:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 15:24, Wojciech Bancer pisze:

    > Ale to mi "grozi" niezależnie od tego czy przychód mam 0, czy > 10000 zł.
    > Liwiusz sugerował istnienie jakiejś specjalnej kary dla ludzi z niskimi
    > przychodami, więc pytałem o podstawę prawną.

    No to ja to sforumułuję równie fajnie retorycznie, za to zgodniej z
    rzeczywistością: w PL jest kara za prowadzenie działalności
    gospodarczej, dotkliwa szczególnie dla b. małych przedsiębiorców, gdyż
    sięgająca wielokrotności dochodów.

    p. m.